کنسرت‌روی آلوده به Omicron حدود 2000 نفر را در معرض تهدید قرار می‌دهد – RT World News

پس از تایید ابتلای حداقل یکی از شرکت‌کنندگان به نوع جدید کووید-19، اکنون بلیت‌های یک کنسرت موسیقی برای صدها نفر در دانمارک مجوز دسترسی فوری و بدون خط به آزمایش PCR است.

سازمان ایمنی بیمار دانمارک اعلام کرد که پنجمین و آخرین مورد از سویه Omicron در این کشور اروپایی روز چهارشنبه ثبت شد. فرد مبتلا در آخر هفته گذشته در کنسرتی از دی جی محبوب دانمارکی و داور “X Factor” مارتین جنسن شرکت کرده بود.

روز شنبه، حدود 1600 کنسرت در مرکز کنگره و فرهنگ در آلبورگ، در شمال کشور گرد هم آمدند. رویداد دیگری برای حدود 400 نفر در همان زمان در یک فضای مجاور در مرکز برگزار شد و پس از پایان کنسرت، همه 2000 نفر برای یک پس‌پارتی در سالن اجتماع کردند.

قبل از کنسرت، ازدحام جمعیت در محل تجمع جمع شد، زیرا از همه خواسته شد که مجوز معتبر کروناویروس را نشان دهند که واکسیناسیون، بهبودی از کووید، یا آزمایش PCR منفی را نشان دهند تا اجازه حضور داشته باشند.

مدیر محل برگزاری به رسانه ها گفت که “دستورالعمل های مسئولان را دنبال کرددر مورد اقدامات ضد کرونا. دی جی همچنین در اظهار نظری به رسانه ها گفت:بسیار جای تاسف است که به هر حال عفونت پیدا شده است

بیشتر بخوانید: یک مورد Omicron باعث تعطیلی 2 هفته ای بخش اورژانس کودکان شد

به گزارش TV2 Nord، این محل از همه کسانی که روز شنبه از آن بازدید کردند خواست تا آزمایش PCR را انجام دهند. کنسرت‌کنندگان می‌توانند بلیت‌ها را در مکان‌های آزمون در آلبورگ نشان دهند تا بدون قرار قبلی بررسی شوند. با این حال، هیچ درخواستی برای خود ایزوله‌سازی نشده است، با این هشدار فقط از کسانی که علائم بیماری را تجربه می‌کنند می‌خواهد از تماس بیشتر خودداری کنند.

به گفته مقامات بهداشتی، موارد قبلی نوع جدید Omicron تایید شده در دانمارک در بیمارانی که به آفریقای جنوبی سفر کرده بودند، یافت شد. آنها گفتند که کنسرت‌روی آلوده قبل از این مراسم نیز بدون ارائه جزئیات بیشتر به سفر رفته است.