گزارش: مصر قصد دارد مخفیانه 40000 موشک به روسیه ارسال کند

گزارش: مصر قصد دارد مخفیانه 40000 موشک به روسیه ارسال کند

عبدالفتح السیسی، رئیس جمهور مصر به مقامات نظامی خود گفته است که این موضوع را “مختلف” نگه دارند.

بر اساس اسناد فاش شده اطلاعاتی آمریکا که به دست آمده است، مصر قصد داشت تا مخفیانه حدود 40000 موشک را به روسیه تولید و ارسال کند تا ذخایر مهمات تمام شده خود را در طول جنگ روسیه و اوکراین افزایش دهد. واشنگتن پست. این منبع همچنین گفت که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر با مقامات ارشد نظامی خود دیداری داشته و در آن درباره ارائه گلوله های توپخانه و باروت به روسیه بحث و تبادل نظر شد. السیسی از مقامات خواسته است که کل هواپیما را “برای جلوگیری از مشکل با غرب” مخفی نگه دارند.

به گفته این سند طبقه بندی شده تاریخ 17 فوریه است واشنگتن پست.

این تحول مقامات و سیاستمداران آمریکایی را بهت زده کرده است.

کریس مورفی، سناتور جوان از کانکتیکات به این روزنامه گفت: «اگر درست است که سیسی به طور مخفیانه در حال ساخت موشک هایی برای روسیه است که می تواند در اوکراین استفاده شود، ما باید در مورد وضعیت روابط خود حسابی جدی داشته باشیم.

اخبار فاکس جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی گفت که از تایید اعتبار اسناد خودداری کرده است، اما هشدار داد که این مواد برای مصرف عمومی نیست.

این می تواند بر روابط آمریکا با مصر، یکی از نزدیک ترین متحدانش در خاورمیانه و شمال آفریقا تأثیر بگذارد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اواخر ژانویه با السیسی در قاهره دیدار کرد و پس از آن وزارت امور خارجه بیانیه‌ای صادر کرد که در آن گفت: آقای بلینکن «همبستگی ایالات متحده را با مصر به دلیل مقابله با تأثیرات اقتصادی جنگ وحشیانه روسیه در مصر ابراز کرد. اوکراین.”

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز نوامبر سال گذشته به مصر سفر کرد و با السیسی دیدار کرد. او از رئیس جمهور مصر به خاطر موضع کشورش در قبال جنگ قدردانی کرده بود.

به گفته یکی از مقامات به نام محمد صلاح الدین، وزیر تولیدات نظامی، مصر تصمیم گرفت به روسیه کمک کند تا “کمک های نامشخص مسکو را زودتر بپردازد”.

ماهیت آن کمک نامشخص است. به گزارش خبرگزاری رویترز، با این حال، مصر سال گذشته در بحبوحه اختلالات بازار جهانی ناشی از جنگ روسیه در اوکراین، اتکای خود را به گندم روسیه افزایش داد.