مدل هوش مصنوعی علی‌بابا، برای رقابت با ChatGPT، می‌تواند سفرها را برنامه‌ریزی کند، مشاوره خرید بدهد

مدل هوش مصنوعی علی‌بابا، برای رقابت با ChatGPT، می‌تواند سفرها را برنامه‌ریزی کند، مشاوره خرید بدهد

دانیل ژانگ، مدیر عامل شرکت Tongyi Qianwen گفت: “تصویر بزرگ برای محبوبیت بیشتر هوش مصنوعی در آینده”.

شانگهای:

Alibaba Group Holding Ltd روز سه‌شنبه مدل هوش مصنوعی مولد خود را به نمایش گذاشت – نسخه‌ای از فناوری آن که چت‌بات‌های چت را تقویت می‌کند – و گفت که در آینده نزدیک در همه برنامه‌های این شرکت ادغام خواهد شد.

مدل بزرگ هوش مصنوعی که Tongyi Qianwen نامیده می‌شود، دعوت نامه‌ها را پیش‌نویس می‌کرد، برنامه‌های سفر را برنامه‌ریزی می‌کرد و به خریداران در مورد انواع آرایش برای خرید در یک نمایش فیلم‌برداری توصیه می‌کرد.

Tongyi Qianwen در ابتدا با DingTalk، اپلیکیشن پیام‌رسانی محل کار علی‌بابا ادغام می‌شود و می‌توان از آن برای خلاصه کردن یادداشت‌های جلسه، نوشتن ایمیل‌ها و پیش‌نویس پیشنهادهای تجاری استفاده کرد. همچنین به Tmall Genie، دستیار صوتی علی بابا اضافه خواهد شد.

دانیل ژانگ، مدیر عامل شرکت، در یک رویداد پخش زنده گفت: این فناوری “تغییرات بزرگی در نحوه تولید، روش کار و زندگی ما ایجاد خواهد کرد.”

مدل‌های هوش مصنوعی مانند Tongyi Qianwen “تصویر بزرگی برای محبوب‌تر کردن هوش مصنوعی در آینده هستند.”

واحد ابری غول اینترنتی چینی قصد دارد تا Tongyi Qianwen را به روی مشتریان باز کند تا آنها بتوانند مدل های زبان بزرگ سفارشی خود را بسازند و ثبت نام برای Tongyi Qianwen را از روز جمعه آغاز کردند.

علاقه جهانی به هوش مصنوعی مولد، که می آموزد چگونه از داده های گذشته برای ایجاد محتوای جدید اقداماتی انجام دهد، از زمان انتشار ChatGPT توسط OpenAI تحت حمایت مایکروسافت در اواخر سال گذشته افزایش یافته است.

تعدادی از شرکت‌های چینی مدل‌های هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها را فاش کرده‌اند. غول جستجو Baidu Inc، چت ربات Ernie Bot خود را در اوایل سال جاری معرفی کرد. ربات در حال حاضر فقط برای کاربران آزمایشی باز است. روز دوشنبه، شرکت چینی هوش مصنوعی SenseTime از مجموعه ای از محصولات جدید هوش مصنوعی از جمله یک ربات چت به نام SenseChat رونمایی کرد.

ژانگ گفت که علی بابا و سایر شرکت‌هایی که بر روی مدل‌های هوش مصنوعی کار می‌کنند در «خط شروع» یک پدیده جدید هستند.

وی گفت: استفاده از این فرصت آرزوی مشترک همه ماست.

سهام علی بابا در معاملات هنگ کنگ 1.5 درصد افزایش یافت در حالی که بازار گسترده تر ثابت بود. سهام SenseTime در ابتدا افزایش یافت اما بعداً 2.7٪ کاهش یافت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)