گزارش: قضات دادگاه عالی پاکستان بیش از رئیس جمهور، نخست وزیر حقوق می گیرند

گزارش: قضات دادگاه عالی پاکستان بیش از رئیس جمهور، نخست وزیر حقوق می گیرند

بر اساس گزارشی، رئیس دادگستری پاکستان 1،527،399 پیکن (PKR) دریافت می کند.

اسلام آباد:

روزنامه نیوز اینترنشنال با استناد به داده های ارائه شده به کمیته محاسبات عمومی گزارش داد که حقوق قضات دادگاه عالی بیشتر از حقوق رئیس جمهور، نخست وزیر، وزرا، دبیران فدرال و نمایندگان مجلس است.

رئیس دادگستری پاکستان رتبه اول دریافت حقوق را دارد، قضات دادگاه عالی رتبه دوم، رئیس جمهور در رتبه سوم قرار دارند و نخست وزیر حقوق کمتری از وزرا و منشی های فدرال دریافت می کند.

در کمیته محاسبات عمومی، رئیس نورخان به اعضا اطلاع داد که حقوق رئیس جمهور پاکستان 896,550 روپیه پاکستان (PKR) است و نخست وزیر 201,574 پوند حقوق می گیرد. در همان زمان، رئیس دادگستری پاکستان مبلغ 1527399 پوکی را دریافت می کند. حقوق قضات دادگاه عالی 1470711 پوند و وزرای فدرال 338125 پوند است.

یک نماینده پارلمان 188000 پوند حقوق می گیرد در حالی که یک افسر درجه 22 591475 پوند حقوق می گیرد. به گزارش اینترنشنال نیوز، PAC به دنبال جزئیاتی در مورد امتیازات و امتیازات دریافت شده توسط رئیس جمهور پاکستان، نخست وزیر، رئیس قاضی پاکستان و دیگر قضات دادگاه عالی است.

دیوان عالی پاکستان روز سه شنبه برای حسابرسی هزینه های بیش از 10 سال دادگاه عالی در برابر PAC حاضر نشد. کمیته مجدداً او را برای جلسه ای که قرار است روز سه شنبه آینده برگزار شود احضار کرده و به صدور حکم او در صورت عدم حضور او هشدار داده است. بر اساس این گزارش، اعضای کمیته نسبت به عدم حضور یک ثبت نام ابراز خشم کردند.

نورخان گفت: “اگر افسر اصلی حسابداری دادگاه عالی پاکستان در PAC حاضر نشود، چرا بقیه نهادها پاسخگو خواهند بود.” وی گفت: اداره ثبت نامه ای نوشته است که موضوع حسابرسی حساب های شورای عالی در دست رسیدگی است و در صلاحیت PAC نیست و از نظر قانونی ملزم به حضور در کمیته نیست.

به گزارش اینترنشنال نیوز، مقامات حسابرسی گفتند که اشیای حسابرسی در صندوق دیامر باشا و سد موهمند وجود داشته است که بانک دولتی پاکستان به دنبال پاسخگویی برای آنها بود زیرا یک حساب خصوصی به همراه حساب دولتی که پول در آن نگهداری می شد افتتاح شد. رئیس PAC تاکید کرد که مجلس ملی و کمیسیون انتخابات پاکستان و سایر نهادها در برابر این کمیته پاسخگوی همه حساب های خود هستند و این سوال را مطرح کرد که چرا دادگاه عالی پاکستان نباید پاسخگو باشد.

حسابدار کل پاکستان اطلاعات مربوط به هزینه های اجباری دادگاه عالی از سال 2010-11 تا 2020-21 را در دستور کار PAC قرار داده است. نور خاطرنشان کرد که این کمیته کاری بر خلاف قانون اساسی انجام نخواهد داد. به دلیل وجود 83 ایراد حسابرسی، مدیر حسابداری SC احضار شد. از مجموع 83 اعتراض حسابرسی، تنها 12 مورد رفع شد.

به گزارش نورخان، دفتر حسابرسی کل مخارج شورای عالی را از سال 2015 تا 2021 حسابرسی کرد. به گزارش اینترنشنال نیوز، رئیس PAC گفت که آنها همچنین به رئیس مجلس ملی نامه نوشته اند و از آنها خواسته اند با وکلای ارشد از جمله عرفان قدیر و یاسین آزاد مشورت کنند. این کمیته گفت که جزئیات بودجه سد داده شده به دادگاه عالی از سال 2010 تا 2023 باید ارائه شود.