اتحادیه اروپا بودجه نظامی بیشتری برای اوکراین پیشنهاد می کند – رویترز – اخبار RT World

بر اساس گزارش ها، دیپلمات ارشد اتحادیه پیش از حمله متقابل کی یف، 3.8 میلیارد دلار اضافی درخواست کرد.

جوزپ بورل، رئیس امنیت و سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بنا به گزارش‌ها، درخواست 3.5 میلیارد یورو (3.8 میلیارد دلار) دیگر برای تقویت صندوق جمعی مورد استفاده برای تامین سلاح به اوکراین کرده است. این مقام اروپایی قبلاً هشدار داده بود که نیروهای کی یف سقوط خواهند کرد “در عرض چند روز” بدون حمایت مستمر غرب.

منابع دیپلماتیک به رویترز گفتند که بورل از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا مجوز بودجه جدید برای تسهیلات صلح اروپا (EPF) را بدهند. “باید شارژ کنیم” از آنجایی که هزینه تسهیلات رو به اتمام است.

تزریق نقدی بزرگی که گفته می‌شود بورل به دنبال آن است، به تایید متفق القول از سوی دولت‌های اتحادیه اروپا نیاز دارد که قبلاً در سال گذشته موافقت کردند که می‌توان پول بیشتری را مجاز کرد. “در صورت نیاز.” درخواست گزارش شده در حالی مطرح می شود که انتظار می رود کی یف یک حمله بزرگ را برای بازپس گیری مناطق از دست رفته به مسکو آغاز کند.

بورل یکی از سرسخت‌ترین حامیان اوکراین در اتحادیه اروپا بوده است و مکرراً برای حمایت نظامی بیشتر لابی می‌کند و تاکید می‌کند که کمک‌های غرب سرنوشت این کشور را تعیین می‌کند. در یک رویداد در ایتالیا در اوایل این ماه، او استدلال کرد که اینطور است “لحظه گفتگوهای دیپلماتیک درباره صلح نیست.”

اگر از اوکراین حمایت نکنیم، اوکراین ظرف چند روز سقوط خواهد کرد. بنابراین، بله، ترجیح می دهم این پول را خرج کنم.» گفت و افزود “ما چاره ای نداریم.”

اگرچه EPF در سال 2021 برای کمک به تجهیز تجهیزات نظامی به کشورهای در حال توسعه ایجاد شد، اما بلافاصله پس از اینکه روسیه بیش از یک سال پیش عملیات نظامی خود را در این کشور همسایه آغاز کرد، این صندوق برای تمرکز بر اوکراین تغییر کاربری داد. مقامات اتحادیه اروپا در حال حاضر نزدیک به 8 میلیارد یورو (8.6 میلیارد دلار) برای این پروژه اختصاص داده اند.


کشور اتحادیه اروپا برای کمک های آتی به اوکراین اولتیماتوم صادر می کند

EPF جدا از بودجه اتحادیه است – زیرا بلوک 27 عضوی ظاهراً از تأمین مالی مستقیم عملیات نظامی منع شده است – و در ابتدا به 5 میلیارد یورو (5.4 میلیارد دلار) اختصاص داده شد که قرار بود تا سال 2027 دوام بیاورد. این بودجه به سرعت به دنبال بسیاری از محموله های تسلیحاتی تمام شد. به کی یف در طول سال گذشته، اتحادیه اروپا را مجبور کرد تا افزایش هزینه های گسترده دیگری را در دسامبر تصویب کند.

روز چهارشنبه، پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، گفت که بوداپست کمک های بیشتر اتحادیه اروپا به اوکراین را روشن نمی کند، مگر اینکه کی یف کمک های خود را متوقف کند. “به طور فزاینده ای خصمانه” نگرش نسبت به کشور نارضایتی های فهرست شده توسط سیجارتو شامل رفتار با اقلیت مجارستانی در اوکراین و گزارشی مبنی بر اینکه ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور، ایده منفجر کردن خط لوله انتقال نفت روسیه به مجارستان را مطرح کرده است.

روسیه هشدار داده است که ادامه حمایت نظامی غرب از اوکراین تنها باعث طولانی شدن جنگ می شود و هیچ کاری برای جلوگیری از اهداف آن انجام نمی دهد و گفته است که تسلیحات، اطلاعات و آموزش های ارائه شده به نیروهای کی یف قبلاً آنها را عملاً به طرف درگیری تبدیل کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: