دویچه بانک 75 میلیون دلار برای تسویه حساب قربانیان جفری اپشتین: گزارش

دویچه بانک 75 میلیون دلار برای تسویه حساب قربانیان جفری اپشتین: گزارش

جفری اپستین در سال 2013 پس از بستن حساب های جی پی مورگان چیس با دویچه بانک شروع به کار بانکی کرد.

نیویورک، ایالات متحده آمریکا:

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، دویچه بانک 75 میلیون دلار برای حل و فصل دعوای حقوقی که ادعا می کند وام دهنده آلمانی از حمایت مالی از طرح قاچاق جنسی جفری اپشتاین سود برده است، پرداخت خواهد کرد.

وال استریت ژورنال روز چهارشنبه گفت که این توافق مربوط به یک متهم ناشناس است که در نوامبر 2022 یک طرح دعوای دسته جمعی را مطرح کرد و مدعی بود دویچه بانک با اپشتین معامله کرده است در حالی که می دانست او از وجوه موجود در حساب برای حمایت از فعالیت های قاچاق جنسی استفاده کرده است.

این ژورنال به نقل از افراد آشنا به این موضوع گفت که دویچه بانک به اشتباه خود اعتراف نکرده است.

سخنگوی دویچه بانک از اظهار نظر خودداری کرد.

دویچه بانک با حمایت از “سازمان قاچاق جنسی اپستین برای موفقیت آمیز بودن تجاوز جنسی، تجاوز جنسی و تردد جنسی اجباری از شاکی جین دوو 1 و تعداد زیادی از اعضای کلاس”، در شکایت اولیه که در دادگاه ایالات متحده در نیویورک ثبت شد، می گوید.

به گزارش ژورنال، اپستین، سرمایه‌دار آمریکایی که در سال 2019 در حالی که منتظر محاکمه به اتهام جنایات جنسی بود خودکشی کرد، در سال 2013 پس از بستن حساب‌های جی‌پی مورگان چیس با دویچه بانک شروع به کار کرد.

یک زن ناشناس – ظاهراً همان پرونده دویچه – و جزایر ویرجین ایالات متحده در اواخر سال گذشته شکایت های جداگانه ای علیه جی پی مورگان مطرح کردند و بانک را متهم کردند که با نادیده گرفتن اخطارها، جنایات اپستین را تسهیل کرده و او را تا سال 2013 به عنوان مشتری نگه داشته است.

بر اساس اسناد دادگاه، احضاریه‌ها در این پرونده‌ها چندین نفر از افراد مشهور را که احتمالاً اپستین از جی‌پی مورگان به عنوان مشتری یاد می‌کرده است، از جمله ایلان ماسک و لری پیج، بنیانگذار گوگل، هدف قرار داده است.

این بانک این اتهامات را رد کرده و شکایت خود را علیه یکی از مدیران سابق به دلیل ارتباطش با اپستین تنظیم کرده است.

دویچه بانک در ژوئیه 2020 موافقت کرد که 150 میلیون دلار برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده توسط وزارت خدمات مالی نیویورک به دلیل عدم رعایت قوانین مرتبط با کار این بانک برای اپشتین بپردازد.

دویچه بانک در ژوئیه 2020 گفت: «ما اشتباه خود در ورود به اپشتاین در سال 2013 و ضعف در فرآیندهایمان را می پذیریم و از اشتباهات و کاستی های خود درس گرفته ایم.

اپستین در سال 2008 در فلوریدا به دلیل پرداخت هزینه ماساژ به دختران جوان محکوم شد، اما بر اساس یک توافق مخفیانه فقط 13 ماه در زندان گذراند.

او بعداً با اتهام قاچاق دختران زیر سن قانونی برای رابطه جنسی، در آگوست 2019 در زندان نیویورک خودکشی کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)