گزارش: عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان در «فهرست پرواز ممنوع» قرار گرفت

گزارش: عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان در «فهرست پرواز ممنوع» قرار گرفت

روزنامه پاکستان دیلی به نقل از منابعی در توییتر خود نوشت: «ای.ک.» (عمران خان) در لیست No Fly اضافه شد.

اسلام آباد:

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان و نخست وزیر سابق پاکستان به فهرست پرواز ممنوع اضافه شد.

روزنامه پاکستان دیلی به نقل از منابعی در توییتر خود نوشت: «ای.ک.» (عمران خان) در لیست No Fly اضافه شد. پاکستان دیلی یک پورتال خبری دیجیتال در پاکستان است که عمدتاً در مورد به روز رسانی های سیاسی پاکستان گزارش می دهد.

با این حال، هیچ تایید رسمی مبنی بر اضافه شدن عمران خان به لیست پرواز ممنوع وجود ندارد.

به گزارش داون، این یک روز پس از آن صورت می گیرد که خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان گفت که دولت در حال بررسی اعمال ممنوعیت بر تحریک انصاف پاکستان (PTI) به دلیل حوادثی است که در 9 می رخ داد.

خواجه آصف در گفتگو با رسانه ها در اسلام آباد گفت: “هنوز تصمیمی گرفته نشده است، اما مطمئناً بازنگری در جریان است.”

به گزارش داون، وی تخریب تاسیسات نظامی در سراسر پاکستان در 9 می را “حملات هماهنگ” برنامه ریزی شده توسط عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، خواند.

پیشتر داون گزارش داده بود که اداره پلیس اسامی 245 فعال حزب تحریک انصاف از جمله سه عضو سابق مجلس استانی را برای درج در فهرست شناسایی ملی موقت (PNIL) به دولت فدرال ارسال کرده تا از خروج آنها از کشور جلوگیری کند.

داون روز پنجشنبه با نسبت دادن آن به منابع نوشت که پلیس منطقه راولپندی حدود 319 نام را در فهرست تحت تعقیب خود قرار داده و اسامی 245 فعال PTI را که در بازداشت آژانس تحقیقات فدرال (FIA) هستند، ارسال کرده است. 74 نفر باقی مانده هنوز دستگیر نشده اند.

داون یکی از رسانه های جریان اصلی پاکستان است که مسائل ملی و بین المللی مربوط به پاکستان را گزارش می کند.

داون گزارش داده بود که پلیس لاهور روز سه شنبه با هدف اعمال محدودیت یک ماهه برای سفرهای خارجی آنها، به دنبال گنجاندن 746 رهبر PTI در لیست پرواز ممنوع بود. پس از درخواست پلیس راولپندی، تعداد کل فعالان حزب تحریک انصاف که ممکن است در لیست قرار گیرند به 991 نفر می رسد.

داون به نقل از یک مقام ارشد پلیس نوشت، بر اساس PNIL، افراد در لیست تحت تعقیب پلیس به مدت 30 روز از پرواز به خارج از کشور جلوگیری می کنند.

پلیس پس از بررسی پرونده های دستگیرشدگان، اسامی 245 نفر از بازداشت شدگان در جریان خشونت های نهم اردیبهشت و پس از آن را نهایی کرد. این اسامی سپس به FIA ارسال شد تا سفر آنها از طریق مسیرهای هوایی، زمینی یا دریایی محدود شود.

در میان کسانی که هنوز توسط پلیس تحت تعقیب هستند اما هنوز دستگیر نشده اند، رشید حفیظ، برادرزاده شیخ رشید، MPA سابق حزب تحریک انصاف. فیاض الحسن چوهان که قبلا دستگیر و سپس آزاد شده بود. داون گزارش داد و عمر تنویر بات.

طبق اطلاعات ارائه شده به دولت فدرال، فاش شد که 31 مظنون توسط پلیس RA بازار در ارتباط با حمله به GHQ دستگیر شده اند، در حالی که 27 نفر دیگر تحت تعقیب پلیس هنوز متواری هستند.

محدودیت‌های موقت سفر توسط پلیس پس از شناسایی حامیان تحریک انصاف که در تظاهرات خشونت‌آمیز از طریق کلیپ‌های ویدئویی، فیلم‌های دوربین مدار بسته، اطلاعات و حصار جغرافیایی شرکت داشتند، پیشنهاد شد.

با نظارت سیدخالد حمدانی افسر پلیس شهر، تیم تحقیقات پلیسی 104 مظنون را در ارتباط با پرونده حمله GHQ دستگیر و رژه شناسایی 23 نفر تکمیل شده است.

داون گزارش داد که پلیس دستور داده شده است تا مراحل قانونی را علیه افرادی که در ارتباط با خشونت 9 مه دستگیر شده اند، تسریع بخشد.

در این راستا، پلیس همچنین از وزارت کشور پنجاب درخواست کرده است که یک تیم تحقیقاتی مشترک (JIT) برای بررسی پرونده های مربوط به تروریسم که طبق بند 7 قانون ضد تروریسم (ATA) ثبت شده است، تشکیل دهد.

اقدامات پلیسی برای دستگیری متهمان تحت تعقیب در ارتباط با این پرونده ها ادامه دارد.

در همین حال، افسران اظهار داشتند که دو تیم جداگانه پلیس، هر کدام تحت نظارت یک سرپرست پلیس، برای دستگیری رهبران و فعالان تحریک انصاف از پنجاب و خیبر پختونخوا تشکیل شده است. داون گزارش داد که آنها افزودند که با پلیس پنجاب و خیبر پختونخوا برای کمک در دستگیری افراد تحت تعقیب پلیس پایتخت در رابطه با این موارد تماس گرفته می شود.

با این حال، به گفته افسران، بازخورد دریافتی از پلیس KP دلگرم کننده نبود. آنها توضیح دادند که پلیس پایتخت پاسخی دریافت کرد که نشان می‌دهد احتمالاً در هنگام یورش به خانه‌ها برای دستگیری با مقاومت قابل توجهی روبرو می‌شوند، زیرا ورود افراد غریبه به خانه‌هایشان مغایر با فرهنگ محلی است.

پلیس پایتخت همچنین از وزارت کشور درخواست کرده است تا نام رهبران PTI را در فهرست PNIL و Exit Control List (ECL) قرار دهد، که هنوز در ارتباط با پرونده های ثبت شده علیه آنها در مورد خشونت در ماه مه 2022 و 2023 آزاد هستند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)