چین به اتحادیه اروپا می‌گوید «علت اصلی» درگیری اوکراین را بررسی کند – RT World News

فرستاده ویژه پکن با مقامات آلمانی دیدار کرد و درخواست های چین برای یافتن راه حلی صلح آمیز برای بحران کنونی را تکرار کرد.

کشورهای اروپایی باید بر روی یافتن و رفع آن تمرکز کنند “علل ریشه ای” لی هوی، نماینده ویژه چین در امور اوراسیا، در جریان نشستی در روز چهارشنبه در برلین، به آندریاس مایکلیس، وزیر امور خارجه فدرال آلمان گفت که به بحران جاری در اوکراین منجر شد.

بر اساس بیانیه ای که وزارت خارجه چین منتشر کرد، لی گفت که موضع پکن در مورد مسئله اوکراین بدون تغییر باقی می ماند و بر ترویج گفتگوهای صلح و حل و فصل سیاسی درگیری متمرکز است.

لی با یادآوری سخنان شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، این را گفت “هیچ دارویی برای حل بحران وجود ندارد” و اینکه همه طرف ها باید شرایط مساعدی را برای از سرگیری مذاکرات صلح از طریق انباشت اعتماد متقابل ایجاد کنند.

چین از کشورهای اروپایی حمایت می کند تا از علل اصلی بحران شروع کنند و راه حل هایی برای علائم و علل ریشه ای پیدا کنند و برای ثبات طولانی مدت قاره اروپا تلاش کنند. لی گفت که پکن مایل است در این زمینه ارتباط نزدیک با آلمان حفظ کند.

بر اساس این بیانیه، مایکلیس گفت که طرف آلمانی برای تلاش‌های مثبت چین برای کاهش تنش در اوکراین ارزش زیادی قائل است و خاطرنشان کرد: “مفید و ضروری” دو کشور برای تقویت گفتگو در مورد تعدادی از مسائل مهم بین المللی و منطقه ای، از جمله وضعیت اوکراین.


هیئت چینی برای

دیدار لی و میکالیس در حالی صورت می‌گیرد که نماینده ویژه چین در یک تور یک هفته‌ای در اروپا به منظور تشویق راه‌حل سیاسی برای اوکراین و ترویج نقشه راه 12 ماده‌ای چین برای دستیابی به صلح در منطقه است.

این نماینده قبلاً با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، معاون وزیر امور خارجه لهستان و مقامات وزارت خارجه فرانسه دیدار کرده است. او قرار است روز جمعه با سفر به مسکو این تور را به پایان برساند.

تلاش‌های صلح چین مورد استقبال روسیه و چندین کشور دیگر قرار گرفته است و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نکات زیادی را در مورد طرح پکن بیان کرد. “هم آهنگ” با موضع مسکو

با این حال، اکثر قدرت های غربی نقشه راه چین را رد کرده اند و اعلام کرده اند که نقشه راه ندارد “اعتبار” در بحبوحه امتناع پکن از پیوستن به کمپین تحریمی غرب علیه روسیه. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از طرح چین نام برده است “آرزو اندیشی” و اصرار داشت که تنها راه حلی که ارزش بررسی دارد، پیشنهاد کی یف است که شامل خروج کامل نیروهای روسی و یک دادگاه بین المللی می شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: