گزارش: صادرات کشویی پنبه هند برای مطابقت با واردات برای اولین بار در چندین دهه

گزارش: صادرات کشویی پنبه هند برای مطابقت با واردات برای اولین بار در چندین دهه

CAI در ماه مارس اعلام کرد که سهام هند ممکن است در سال 2022-2023 به کمترین میزان در دو دهه اخیر برسد.

وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) گفت که انتظار می‌رود صادرات پنبه هند برای سال‌های 2022-23 به شدت کاهش پیدا کند و برای اولین بار در حدود دو دهه گذشته به دلیل پایین بودن ذخایر داخلی در کنار سایر عوامل، واردات را به تولیدکننده برتر منطبق کند.

در گزارش برآورد عرضه و تقاضای جهانی کشاورزی در آوریل که در روز سه‌شنبه منتشر شد، USDA پیش‌بینی کرد که صادرات هند در سال‌های 2022-23 با 500000 عدل کاهش به 1.8 میلیون عدل برسد که تقریباً برابر با پیش‌بینی واردات آن است.

وزارت کشاورزی ایالات متحده گفت: «تامین داخلی کمتر، افزایش تقاضا برای گریدهای اصلی بلند و فوق بلند خارجی، و توافقنامه همکاری اقتصادی و تجارت استرالیا و هند (ECTA) همگی از این پویایی اخیر حمایت کرده اند.

انجمن پنبه هند (CAI) در ماه مارس اعلام کرد که ممکن است ذخایر هند در سال 2022 تا 2023 به کمترین میزان در دو دهه اخیر برسد زیرا آب و هوای نامناسب باعث کاهش عملکرد محصولات کشاورزی شده است.

یک فروشنده مستقر در بمبئی با یک خانه تجارت جهانی گفت: “اندازه محصول هند بسیار کمتر از برآورد اولیه است. این کشور مازاد بسیار کمی تولید خواهد کرد. به همین دلیل است که قیمت های محلی ثابت است و هیچ برابری برای صادرات وجود ندارد.”

در ماه‌های آینده، عرضه بیشتر کاهش خواهد یافت.

USDA گفت، اگرچه پیش‌بینی می‌شد که هند سومین صادرکننده بزرگ در سطح جهان باشد، که حدود 1.8 میلیون عدل در سال‌های 2022-23 پیش‌بینی می‌شد، اما این رقم هنوز بسیار کمتر از 6.2 میلیون عدل در سال‌های 2021-2222 بود.

بیلی تومن، یکی از همکاران مدیریت ریسک پنبه در گروه StoneX، گفت: «تولید کمتر ممکن است ترازنامه جهانی را تنگ‌تر کند و فرصت‌ها و چالش‌های جهانی را ایجاد کند.

“اگر هند واردات را افزایش دهد و شاهد تقاضای بالاتر باشیم، قیمت پنبه ICE ممکن است افزایش یابد. اما تقاضا به دلیل شرایط اقتصادی کند بوده است.”

قیمت‌های آتی پنبه در ایالات متحده آمریکا برای سومین افت ماهانه متوالی در مسیر قرار دارند و به دلیل نگرانی‌های تقاضا تا کنون بیش از 1 درصد کاهش یافته است.

CAI گفته بود که تولید کمتر هند می تواند به رقبای خود مانند ایالات متحده، برزیل و استرالیا اجازه دهد تا محموله های خریداران اصلی آسیایی مانند چین و پاکستان را افزایش دهند و در عین حال قیمت های محلی و جهانی را افزایش دهند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)