تعداد کمی از رهبران اتحادیه اروپا با مکرون در مورد خودمختاری از ایالات متحده موافق هستند – میشل – اخبار RT World

رئیس شورای اروپا مدعی است که آنها نیز معتقدند که این بلوک باید از دعواهای آمریکا فاصله بگیرد، اما صحبتی نخواهد کرد.

“خیلی کم” شارل میشل، رئیس شورای اروپا روز سه شنبه گفت، رهبران اروپایی در کنار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، در موضع او قرار می گیرند که اتحادیه اروپا نباید تابع سیاست های واشنگتن باشد، به ویژه وقتی صحبت از چین می شود، حتی اگر علناً این را نگویند.

ماکرون هفته گذشته از اروپای غربی خواست تا این کار را دنبال کند “استقلال استراتژیک” تا نباشد گرفتار بحران هایی شده ایم که مال ما نیست. او به عنوان مثال از رویارویی احتمالی آمریکا و چین بر سر تایوان نام برد.

بدتر این است که فکر کنیم ما اروپایی‌ها باید در این موضوع دنباله‌روی کنیم و از دستور کار ایالات متحده و واکنش بیش از حد چین استفاده کنیم.» رهبر فرانسه در سفر به چین گفت.

برخی از رهبران اروپایی مانند امانوئل مکرون نمی‌گویند. میشل روز چهارشنبه نظر داد. ولی فکر می‌کنم تعداد کمی واقعاً مانند امانوئل مکرون فکر می‌کنند.»

میشل که این اظهارات را در مصاحبه با یک برنامه تلویزیونی فرانسوی بیان کرد، خاطرنشان کرد در مقایسه با چندین سال پیش، جهشی به سمت خودمختاری استراتژیک وجود داشته است.»


ماکرون حاضر به حمایت از موضع آمریکا در قبال چین نیست

او ارزیابی کرد که اتحاد بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا همچنان قوی است. ولی اگر این اتحاد با ایالات متحده فرض می‌کند که ما کورکورانه و سیستماتیک موضع ایالات متحده را در همه مسائل دنبال می‌کنیم، خیر. این مقام افزود.

بحث در اتحادیه اروپا در مورد افزایش خودمختاری از ایالات متحده، از جمله با ایجاد یک نیروی نظامی پاناروپایی، در بحبوحه بحران اوکراین به حاشیه رفته است. بروکسل قاطعانه از تلاش واشنگتن برای مجازات روسیه با تحریم ها و مسلح کردن اوکراین علیه آن حمایت کرده است، حتی اگر جدا شدن از اقتصاد روسیه به تورم کمک کرده و به رقابت پذیری کسب و کارهای اروپایی آسیب برساند.

بر اساس ارزیابی ها در مسکو، اتحادیه اروپا از هدف اصلی خود یعنی ادغام اقتصادی منحرف شده و به توسعه ناتو تبدیل شده است و اهداف ژئواستراتژیک ایالات متحده را بر منافع خود مقدم می دارد.

بیشتر بخوانید:
هشدار سناتور آمریکایی به اروپایی ها در مورد “انتخاب طرف”

روابط آمریکا و چین سال‌ها است که رو به وخامت گذاشته است، زیرا واشنگتن پکن را به تضعیف یک قانون متهم کرده است “نظم مبتنی بر قوانین.” دولت چین گفت که رهبری ایالات متحده در یک گیر کرده است “ذهنیت جنگ سرد” و تعادل منافع بین قدرت های جهانی را به عنوان یک “بازی حاصل جمع صفر.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: