ایالات متحده تحریم های جدید ضد روسیه را فاش کرد – RT World News

این اقدامات بازسازی دانباس، آموزش میهن پرستانه کودکان، کشتیرانی و انرژی هسته ای را هدف قرار می دهد

دولت آمریکا روز چهارشنبه تحریم های جدیدی را علیه بیش از 80 فرد، کشتی و شرکتی که متهم به آنها کرده است، اعلام کرد “توانمندسازی و تسهیل” اقدامات روسیه در اوکراین در میان نهادهای تحریم شده می توان به شرکت های ساخت و ساز و بازیافت، تجهیزات بازسازی دونباس جنگ زده، اردوگاه های کودکان و حتی شرکت های تابعه غول انرژی هسته ای Rosatom اشاره کرد.

شرکت هایی که گفته می شود به “الیگارش” علیشیر عثمانوف در صدر اعلامیه تحریم های وزارت امور خارجه قرار گرفت که از شرکت او USM Holding شروع شد. این تحریم ها شامل نرم افزار، مخابرات، استخراج آهن و طلا و حتی شرکت های زیرمجموعه بازیافت می شود. دو شرکت سیمانی، یکی برای بازار داخلی روسیه و دیگری برای تامین نیازهای داخلی ازبکستان، نیز در لیست سیاه قرار گرفتند.

همه شرکت ها به خاطر تحریم ها بودند تحت مالکیت یا کنترل بودن، یا به دلیل اقدام یا ظاهراً برای یا از جانب، مستقیم یا غیرمستقیم اقدام، عثمانوف و دارایی هایش. با این حال، وزارت خزانه داری ایالات متحده قصد دارد چهار معافیت صادر کند “فعالیت های خاص با تعدادی” از نهادهای تحریم شده

27 نهاد دیگر – از جمله 19 کشتی – در لیست سیاه قرار گرفتند «تسهیل فعالیت‌های فرار از تحریم‌ها از طریق حمل‌ونقل بین‌المللی». این شامل شرکت لیزینگ روسی GTLK و مدیر عامل آن یوگنی دیتریخ، شرکت کشتیرانی Novelco و مدیر عامل آن گریگوری گریگوریف است.

دو شرکت مستقر در ترکیه به نام های Artvin و Salda به دلیل ارائه تحریم ها تحریم شدند «پشتیبانی مالی، مادی یا فناوری، یا کالاها یا خدمات به یا در حمایت از» تجارت روسیه را تحریم کرد. آنکارا یکی از اعضای ناتو و متحد واشنگتن است، اما به تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو نپیوسته است.


زلنسکی و همکارانش حداقل 400 میلیون دلار کمک غرب را سرقت کردند - سیمور هرش

وکیل کریستودولوس واسیلیادس و او “شبکه” – شامل چندین شرکت، دو تن از فرزندانش و الف “همکار کلیدی” – به عنوان توصیف شدند “توانمندسازهای پرکار تعدادی از الیگارش های روسی” و در لیست تحریم قرار گرفت. وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد که خود واسیلیادس به دلیل عضویت در هیئت مدیره Sberbank توسط بریتانیا مورد تحریم قرار گرفت.

“ارتش جوانان” یا جنبش عمومی میهنی نظامی کودکان و نوجوانان روسیه، سازمانی که توسط وزیر دفاع سرگئی شویگو تأسیس شد، به دلیل تحریم شد. «نظامی و تبلیغ دانش آموزان مدارس در مناطق اشغالی اوکراین [sic]” مرکز میهن پرستان کریمه نیز همینطور بود، یک موسسه با بودجه دولتی که یک آموزش نظامی – میهنی به جوانان روسی

ایالات متحده همچنین الکسی باشکیروف، یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت نوریلسک نیکل و هفت شرکت را در لیست سیاه قرار داد “مرتبط” به او – از جمله یکی در امارات و پنج در قبرس. مارات خسنولین، معاون نخست وزیر در امور ساخت و ساز و توسعه منطقه ای، تنها به عنوان موجود توصیف شد او در توسعه زیرساخت‌های نظامی در اوکراین اشغالی مشارکت دارد [sic]”

شرکت فناوری هوافضای چین HEAD، یک فروشنده تصاویر ماهواره‌ای، به اتهام ارائه عکس به یوگنی پریگوژین و شرکت نظامی خصوصی واگنر، تحریم شد. Patriot PMC که به عنوان رقیب واگنر توصیف می شود “مرتبط با” وزیر دفاع شویگو نیز به همین ترتیب تحریم شد.

فهرست روز چهارشنبه پنج نهاد مرتبط با شرکت دولتی انرژی اتمی روس اتم بود که وزارت امور خارجه آنها را متهم به استفاده از آنها کرد. صادرات انرژی، از جمله در بخش هسته ای، برای اعمال فشار سیاسی و اقتصادی بر مشتریان خود در سطح جهانی.

این نام‌ها هرگونه دارایی را که این افراد و نهادها ممکن است در ایالات متحده یا تحت کنترل آمریکایی‌ها داشته باشند مسدود می‌کند و همه آمریکایی‌ها – یا کسانی که از خاک ایالات متحده ترانزیت می‌کنند – را از انجام هر نوع تجارت با آنها بدون تأیید خاص واشنگتن منع می‌کند.