گزارش: سرمایه گذاری رسانه های اجتماعی دونالد ترامپ به دنبال افزایش یک میلیارد دلاری است

گزارش: سرمایه گذاری رسانه های اجتماعی دونالد ترامپ به دنبال افزایش یک میلیارد دلاری است

ترامپ رسانه و دنیای دیجیتال از سرمایه گذاران خواسته اند تا تعهدات خود را نهایی کنند.

دو نفر آشنا به سرمایه‌گذاری جدید رسانه‌های اجتماعی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به دنبال جذب یک میلیارد دلار از طریق فروش سهام به صندوق‌های تامینی و دفاتر خانوادگی با ارزشی چند برابر ارزشی است که در معامله با یک شرکت خرید چک سفید در ماه اکتبر انجام داد. موضوع گفت.

گروه فناوری و رسانه ترامپ، که هنوز اپلیکیشن رسانه اجتماعی خود را در حال توسعه معرفی نکرده است، در صورت تکمیل قراردادش برای فهرست شدن در نیویورک از طریق ادغام با شرکت دیجیتال ورلد اکتساب، در حال حاضر ۲۹۳ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. .

ارزش این معامله با احتساب بدهی، 875 میلیون دلار بود. به گفته این منابع، رسانه ترامپ اکنون به دنبال جذب یک میلیارد دلار اضافی با ارزشی نزدیک به 3 میلیارد دلار است تا منعکس کننده افزایش سهام دنیای دیجیتال پس از خرید سهام توسط حامیان ترامپ و معامله گران روزانه باشد.

این واضح‌ترین نشانه‌ای است که تاکنون نشان می‌دهد ترامپ و معامله‌گران دنیای دیجیتال به دنبال سرمایه‌گذاری از سرخوشی بازار در اطراف سرمایه‌گذاری خود هستند، که تاکنون به‌جای کسب‌وکاری که در حال راه‌اندازی است، توسط اهداف بلندپروازانه آن تقویت شده است.

ارزش سهام دنیای دیجیتال در معامله با ترامپ مدیا هر کدام 10 دلار بود. به گفته منابع، ترامپ مدیا اکنون به دنبال تضمین سرمایه‌گذاری خصوصی در سهام عمومی (PIPE) است که ارزش سهام دنیای دیجیتال را به قیمت اخیرشان نزدیک‌تر کند.

این منابع افزودند که سهام دنیای دیجیتال ممکن است بر اساس 20 درصد تخفیف از قیمت میانگین وزنی حجمی 10 روزه آنها ارزش گذاری شود.

منابع خواستند نامشان فاش نشود زیرا موضوع محرمانه است. رسانه های ترامپ و دنیای دیجیتال به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. خبرگزاری بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد که این شرکت ها به دنبال افزایش یک لوله بدون جزئیات در مورد شرایط آن هستند.

سهام دنیای دیجیتال روز چهارشنبه افزایش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران از این خبر استقبال کردند که PIPE می‌تواند سهامداران دنیای دیجیتال موجود را کمتر از آنچه که انتظار داشتند با قیمت‌گذاری در سطحی بسیار بالاتر از 10 دلار مرسوم به ازای هر سهم که در اکثر ادغام‌ها با شرکت‌های چک سفید مشاهده می‌شود، رقیق کند.

سهام که قبل از انتشار خبر افزایش یک میلیارد دلاری، 6 درصد کاهش داشت، در نزدک با 7 درصد افزایش به 44.35 دلار رسید، سپس در معاملات پس از ساعت کاری افزایش یافت و 31 درصد افزایش یافت و به 58.01 دلار رسید.

بیشتر تراکنش‌های PIPE قبل از انتشار یک معامله برای سهامداری یک شرکت انجام می‌شود و مطمئن نیست که شرکت‌ها پس از اعلام معامله، کل 1 میلیارد دلاری را که به دنبال آن هستند جذب کنند. به گفته این منابع، بسیاری از شرکت های وال استریت فرصت سرمایه گذاری را رد کرده اند و بسیاری از سرمایه گذارانی که در نمایشگاه های جاده ای محرمانه برای PIPE شرکت می کنند، صندوق های تامینی، دفاتر خانوادگی و افراد با ارزش خالص بالا هستند. دفاتر خانواده، ثروت افراد بسیار ثروتمند و خویشاوندان آنها را مدیریت می کنند.

پس از اینکه ترامپ از حضور در شبکه‌های اجتماعی به دلیل تشویق حامیانش برای شرکت در حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا که بر اساس ادعاهای بی‌دلیل کلاهبرداری گسترده بود، از حضور در شبکه‌های اجتماعی برتر محروم شد، مهم‌ترین نکته جذابیت این قرارداد است. در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته

برخی از صندوق‌های تامینی که از راه‌اندازی دنیای دیجیتال حمایت کردند، از جمله Saba Capital Management و Lighthouse Investment Partners، گفته‌اند که سهام خود را فروخته‌اند تا از توافق ترامپ فاصله بگیرند.

این معامله همچنین با ریسک نظارتی مواجه است. سناتور آمریکایی الیزابت وارن ماه گذشته از گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخواست کرد تا ادغام برنامه ریزی شده را برای نقض احتمالی قوانین اوراق بهادار در مورد افشا بررسی کند. SEC از اظهار نظر در مورد اینکه آیا برنامه ای برای اقدامی دارد یا خیر خودداری کرده است.

به گفته این منابع، رسانه ترامپ و دنیای دیجیتال از سرمایه گذاران خواسته اند تا تعهدات خود را تا اواسط دسامبر نهایی کنند.

در یک نمایش جاده ای PIPE با حضور یکی از منابع، از سرمایه گذاران خواسته شد که بین 10 تا 20 میلیون دلار تعهد کنند. این منبع گفت، نه ترامپ و نه مدیران دنیای دیجیتال ظاهر نشدند و ارائه سرمایه گذار توسط دیوید بورال، رئیس EF Hutton، یک بانک سرمایه گذاری که به دنیای دیجیتال در مورد این معامله مشاوره می داد، هدایت شد. این منبع افزود: نماینده رسانه ترامپ نیز در این مراسم حضور داشت.

اما ترامپ شخصا در این امر دخالت داشته است. منبع دوم گفت که او با برخی از سرمایه گذاران تماس گرفته است تا از آنها بخواهد بیش از 100 میلیون دلار برای لوله پایپ تعهد کنند.

منابع گفتند، به سرمایه‌گذارانی که در نمایشگاه جاده‌ای شرکت می‌کردند، نسخه‌ای نمایشی از برنامه رسانه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی‌شده به نام TRUTH Social نشان داده شد که شبیه یک فید توییتر بود.

طرح های بزرگ

ترامپ گفته است که برنامه رسانه اجتماعی خود را راه اندازی می کند تا در برابر شرکت هایی که او را از پلتفرم های خود منع کرده اند بایستد. بر اساس ارائه‌ای در وب‌سایت شرکتش، او در زمان مسدود شدنش ۸۹ میلیون فالوور در توییتر، ۳۳ میلیون در فیس‌بوک و ۲۴.۵ میلیون در اینستاگرام داشت.

از زمانی که ترامپ در سال گذشته برکنار شد، او مکرراً اشاره‌ای مبنی بر اینکه ممکن است برای سومین بار در سال 2024 به ریاست جمهوری برود، رد شده است.

شرکت‌های خرید با هدف ویژه مانند دنیای دیجیتال، پیش از امضای قرارداد رسانه‌ای ترامپ، بیشتر درخشش خود را نزد سرمایه‌گذاران خرد از دست داده بودند. بسیاری از این سرمایه‌گذاران پس از اینکه شرکت‌هایی که با SPAC ادغام شدند نتوانستند پیش‌بینی‌های مالی بلندپروازانه خود را برآورده کنند، با زیان‌های بزرگ مواجه شدند.

طبق برنامه TRUTH Social برای عرضه کامل در سه ماهه اول سال 2022 برنامه ریزی شده است و اولین مرحله از سه مرحله در طرح رسانه ترامپ است و به دنبال آن یک سرویس اشتراکی ویدیویی بر اساس تقاضا به نام TMTG+ که سرگرمی، اخبار و پادکست ها را ارائه می دهد. به انتشار خبر

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)