حمایت بانک جهانی از استفاده از 280 میلیون دلار کمک های مسدود شده برای افغانستان

بانک جهانی از 280 میلیون دلار کمک های مسدود شده برای افغانستان حمایت می کند: گزارش

افغانستان: طالبان پس از خروج نیروهای خارجی به رهبری آمریکا، کنترل این کشور را به دست گرفتند.

دو منبع آگاه روز چهارشنبه گفتند که هیئت بانک جهانی انتقال 280 میلیون دلار از یک صندوق امانی مسدود شده به دو آژانس کمک رسانی را برای کمک به افغانستان برای مقابله با بحران انسانی در حال ظهور پس از خروج ایالات متحده تایید کرده است.

این منابع گفتند که 31 کمک کننده به صندوق امانی بازسازی افغانستان (ARTF) که تحت مدیریت بانک جهانی است، باید این انتقال را قبل از سرازیر شدن وجوه به برنامه جهانی غذا و یونیسف تایید کنند و گفتند که انتظار می رود کمک کنندگان در روز جمعه با یکدیگر ملاقات کنند.

افرادی که قبلاً با این طرح آشنا هستند به رویترز گفتند، هیئت بانک جهانی روز سه‌شنبه به طور غیررسمی برای بحث در مورد انتقال 500 میلیون دلار از 1.5 میلیارد دلار ARTF به آژانس‌های کمک‌های بشردوستانه تشکیل جلسه داد.

39 میلیون نفر افغانستان سه ماه پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در حالی که آخرین سربازان آمریکایی از 20 سال جنگ خارج شدند، با یک اقتصاد در حال سقوط، زمستان کمبود مواد غذایی و فقر رو به رشد روبرو هستند.

کارشناسان افغان گفته‌اند که این کمک‌ها کمک خواهد کرد، اما سؤالات بزرگی باقی می‌ماند، از جمله اینکه چگونه می‌توان کمک‌های مالی را به افغانستان رساند بدون اینکه نهادهای مالی درگیر در معرض تحریم‌های آمریکا قرار بگیرند.

در حالی که وزارت خزانه داری ایالات متحده “نامه های دلپذیر” ارائه کرده و به بانک ها اطمینان می دهد که می توانند تراکنش های بشردوستانه را پردازش کنند، نگرانی در مورد تحریم های ایالات متحده همچنان ادامه دارد تا از عبور حتی مواد اولیه از جمله غذا و دارو جلوگیری کند.

هر تصمیمی برای تغییر مسیر پول ARTF مستلزم تأیید همه اهداکنندگان آن است که ایالات متحده بزرگترین آنها بوده است.

کاخ سفید و خزانه داری هیچ اظهار نظر فوری در مورد تایید هیئت بانک جهانی مبنی بر انتقال این بودجه به برنامه جهانی غذا و یونیسف نداشتند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)