گرفتن هر دو دلتا و Omicron ممکن است منجر به ویروس فوق جهش شود – RT World News

پل برتون، مدیر ارشد پزشکی مدرنا هشدار داده است که ترکیب انواع دلتا و اومیکرون کووید، که ممکن است به دلیل ابتلای یک فرد به هر دو به طور همزمان ایجاد شود، می‌تواند سویه جدید و خطرناک‌تری ایجاد کند.

برتون روز سه‌شنبه در گفتگو با اعضای کمیته فناوری و علم مجلس عوام گفت که قرارداد همزمان این دو نوع.مطمئناً این فرصت را به این دو ویروس می دهد، آنچه ما می گوییم، دوباره ترکیب شوند“، به این معنی که آنها می توانند شروع به “ژن ها را به اشتراک بگذارید و ژن ها را عوض کنید

برتون گفت که خطر این اتفاق به ویژه در افراد دارای نقص ایمنی زیاد است. برتون وقتی از او پرسیده شد که آیا ترکیب این دو سویه می‌تواند منجر به علائم کووید-19 بدتر از حد معمول شود، گفت:قطعا می تواند


سازمان بهداشت جهانی قبل از کریسمس نسبت به

وی افزود: در شرایط فعلی با شیوع سریع Omicron و با توجه به تعداد بالای آلودگی های دلتا.واقعا مهم است که در مورد آن فکر کنید.

برتون تنها دانشمندی نبود که در مورد ترکیب بالقوه دلتا-امیکرون هشدار داد. روز چهارشنبه، الکساندر سمیونوف، رئیس شعبه مرکز تحقیقات ویروس شناسی ناقل روسیه در شهر اکاترینبورگ، گفت که احتمال ابتلای همزمان به دو سویه ویروس وجود دارد.

با این حال، این یک “پدیده نسبتا نادرسمیونوف به خبرگزاری ریانووستی گفت.

جهش های ویروسی مختلف بر اندام های مختلف به روش های مختلف تأثیر می گذارد،” او اضافه کرد.

تاکنون هیچ شیوع عمده‌ای که از رویدادهای نوترکیبی ناشی شده باشد در همه‌گیری شناخته نشده است. در یک مورد گسترده گزارش شده، یک زن 90 ساله واکسینه نشده در بلژیک در ماه مارس پس از ابتلای همزمان انواع آلفا و بتا جان خود را از دست داد.