مطالعه: آلودگی هوای شیمیایی در طول زمان سموم جدیدی ایجاد می کند

مطالعه: آلودگی هوای شیمیایی در طول زمان سموم جدیدی ایجاد می کند

مواد شیمیایی جدید می توانند اثرات طولانی تری بر محیط زیست داشته باشند. (فایل)

پاریس:

بر اساس یک مطالعه جهانی که روز چهارشنبه منتشر شد، بقایای مواد شیمیایی صنعتی در هوا به طور بالقوه می توانند به مواد جدیدی تبدیل شوند که سمی تر و ماندگارتر از آلودگی اصلی هستند.

با استفاده از نمونه‌های جمع‌آوری‌شده در سراسر جهان، مطالعه منتشر شده در Nature نشان داد که این محصولات که قبلاً شناسایی نشده بودند در جو 18 شهر بزرگ از جمله لاگوس، نیویورک، توکیو و ورشو وجود دارند.

دستورالعمل‌های نظارتی مانند موارد ذکر شده در کنوانسیون استکهلم، خطر آلاینده‌های شیمیایی مختلف را بر اساس مدت زمانی که در محیط باقی می‌مانند، میزان سمی بودن آنها و میزان آلودگی موجودات زنده ارزیابی می‌کنند.

اما، این مطالعه اشاره می کند، این رویکرد به فهرستی از مواد شناخته شده محدود شده است و نحوه تغییر آنها را در حین تجزیه در نظر نمی گیرد.

این تحقیق چارچوب جدیدی را با استفاده از آزمایش‌های آزمایشگاهی و شبیه‌سازی رایانه‌ای پیشنهاد می‌کند تا پیش‌بینی کند که چه مواد شیمیایی در اثر تعامل محصولات با هوا و میزان سمی بودن آنها به وجود می‌آیند.

نویسنده اصلی این مطالعه، جان لیگیو، دانشمند پژوهشی برای محیط زیست کانادا، با تیمی کار کرد تا چارچوب را بر روی 9 ماده شیمیایی مقاوم در برابر شعله که بیشتر در جو یافت می شود، آزمایش کند.

لیگیو به خبرگزاری فرانسه گفت: «آنها مواد شیمیایی هستند که برای به تاخیر انداختن شروع آتش سوزی به مواد مختلفی اضافه می شوند.

آنها در یک آزمایشگاه مشاهده کردند که چگونه این مواد شیمیایی در طول زمان در تماس با اکسیدان های موجود در هوا تغییر می کنند و دریافتند که 186 ماده مختلف تولید می کنند.

آنها با مقایسه این مواد جدید با نمونه های صحرایی، 19 ماده را یافتند که از 5 متداول ترین بازدارنده شعله گرفته شده است. هیچ یک از 19 مورد قبلاً در جو محیط شناسایی نشده بودند.

سپس این تیم از شبیه سازی های کامپیوتری برای سنجش ماندگاری، سمیت و تجمع زیستی مواد شیمیایی مشتق شده استفاده کردند.

آنها کشف کردند که مواد شیمیایی جدید می توانند اثرات طولانی تری بر محیط زیست داشته باشند و می توانند سمی تر از مواد شیمیایی اصلی خود باشند – در برخی موارد 10 برابر بیشتر.

این مطالعه می‌گوید: «این چارچوب باید راه جدیدی برای گنجاندن محصولات تبدیل در برنامه‌های معمول پایش هوا و اولویت‌بندی محصولات تبدیلی که نگرانی زیادی برای بررسی بیشتر دارند، فراهم کند.»

در حالی که این مطالعه به بررسی 9 آلاینده شیمیایی رایج و 19 ماده شیمیایی دختر آنها در نمونه‌های هوای شهری پرداخته است، Liggio می‌گوید این نتایج تنها نوک کوه یخ هستند.

او گفت: «احتمالاً هزاران ماده شیمیایی مختلف وجود دارد.

هدف دیگر آزمایش سمیت آلاینده ها در مطالعات واقعی است که فراتر از مدل سازی کامپیوتری مورد استفاده برای این مطالعه است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)