با گسترش Omicron، اروپا برنامه واکسن کووید را برای کودکان زیر 5 سال افزایش می دهد

با گسترش Omicron، اروپا برنامه واکسن کووید را برای کودکان زیر 5 سال افزایش می دهد

اروپا روز چهارشنبه واکسیناسیون کودکان 5 تا 11 ساله علیه کووید-19 را تشدید کرد، زیرا آژانس بهداشت اتحادیه اروپا هشدار داد که ایمن سازی به تنهایی مانع از افزایش سریع نوع Omicron این ویروس نمی شود.

کرواسی، آلمان، یونان، مجارستان و اسپانیا از جمله کسانی بودند که تلقیح خود را به روی بچه‌های کوچکتر باز کردند، در حالی که سایر کشورها هنوز رویکرد آنها را می‌سنجید.

در بیمارستان Principe de Asturias در Alcala de Henares در نزدیکی مادرید، پرستارانی که هدبندهای شاخ کریسمس به سر داشتند از کودکان استقبال کردند و پس از شلیک به آنها برچسب می دادند.

ماگدالنا لازو ویتوریا 11 ساله در حالی که از مرکز واکسیناسیون خارج می‌شد، گفت: “فقط کمی درد داشت.”

“من عصبی نبودم زیرا می خواستم مدت طولانی واکسن بزنم، بنابراین واقعا خوشحالم.”

این فشار با گسترش سریع نوع Omicron به شدت جهش یافته، که اورسولا فون در لاین، رئیس اتحادیه اروپا هشدار داد ممکن است تا اواسط ژانویه در اروپا مسلط شود، فوریت تازه ای به خود گرفت.

حتی زمانی که کودکان برای دریافت جرقه صف کشیده بودند، آژانس بهداشت اتحادیه اروپا ECDC گفت اقداماتی مانند پوشیدن ماسک، کار از راه دور و جلوگیری از شلوغی برای کاهش بار سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در زمان موجود ضروری است، زیرا واکسن‌ها به تنهایی بیش از حد طولانی می‌شوند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا گفت که امیدوار است کشورش که در حال حاضر یکی از بالاترین نرخ های واکسیناسیون کووید-19 در اروپا را دارد، با کمپین ایمن سازی برای کودکان 5 تا 11 ساله به “نمونه ای برای جهان” تبدیل شود.

این کشور حدود 3.3 میلیون کودک در آن گروه سنی دارد.

دوز کمتر

پزشکان در سراسر اروپا تقاضای اولیه قوی از والدین را گزارش کردند.

یاکوب ماسک، پزشک مستقر در برلین و سخنگوی انجمن پزشکان اطفال آلمان، گفت: «به محض اینکه واکسن را پیشنهاد دادیم، تقریباً همه آنها قطع شد.

کمیسیون واکسن STIKO آلمان رسما تزریق واکسن را فقط برای کودکانی با شرایط قبلی توصیه کرده است، اما در صورت درخواست والدین حتی کودکان سالم نیز واکسینه خواهند شد.

برخی از شهرهای آلمان قصد دارند تا کودکان را در موزه ها و باغ وحش ها به کار ببرند، در حالی که برخی دیگر تیم های سیار واکسیناسیون را در خارج از مدارس در نظر دارند.

اما مانند سایر کشورها، آلمان نیز با ستیزه جویانه ضد واکسن دست و پنجه نرم می کند و روز چهارشنبه شاهد یورش پلیس در شرق شهر درسدن به دلیل تهدید به مرگ مایکل کرچمر، نخست وزیر حامی واکسن ایالت زاکسن بود.

در حالی که بیماری جدی و مرگ ناشی از کووید در بین کودکان نادر است، افراد آلوده می توانند ویروس را به سایر افراد در معرض خطر بالاتر بیماری جدی مانند افراد مسن منتقل کنند.

سازمان نظارت بر داروی اتحادیه اروپا ماه گذشته واکسن Pfizer-BioNTech را برای کودکان 5 تا 11 ساله تایید کرد، گروهی سنی که نرخ بالای آلودگی به ویروس کرونا را در سراسر قاره تجربه می‌کنند.

این واکسن در دوز کمتری نسبت به واکسن فایزر برای افراد بالای 12 سال تجویز می شود و در یک ویال مخصوص کودکان با درپوش نارنجی برای تشخیص آن از ویال های درپوش بنفش برای سنین بالاتر عرضه می شود.

محدودیت های شدیدتر

دانمارک، که شاهد افزایش موارد منتسب به نوع جدید Omicron بوده است، و برخی از مناطق اتریش از ماه نوامبر شروع به ارائه جرب به کودکان کوچک‌تر کرده‌اند.

ایالات متحده اولین کشور بزرگی بود که این اقدام را انجام داد و تاکنون بیش از پنج میلیون کودک در گروه سنی 5 تا 11 سال را واکسینه کرده است.

تلاش برای واکسینه کردن کودکان در حالی صورت می‌گیرد که چندین کشور اروپایی محدودیت‌های ویروس را تشدید کرده‌اند و لهستان محدودیت‌هایی را برای تعداد افراد مجاز به حضور در رستوران‌ها، هتل‌ها و تئاترها اعمال می‌کند.

ایتالیا از روز پنجشنبه محدودیت‌ها را برای ورود از سایر کشورهای اتحادیه اروپا تشدید می‌کند و نیاز به آزمایش کرونا برای همه مسافران دارد، در حالی که یونان نیز اعلام کرد که اقدام مشابهی را از یکشنبه اجرایی می‌کند.

تعدادی از کشورهای اروپایی، از جمله ایتالیا، پرتغال، لهستان، کشورهای بالتیک و جمهوری چک، برنامه های واکسیناسیون کودکان را در روزهای آینده راه اندازی خواهند کرد، در حالی که برخی دیگر هنوز در حال نهایی کردن برنامه های خود هستند.

در فرانسه، واکسیناسیون تنها برای کودکان 5 تا 11 ساله در معرض خطر ابتلا به بیماری جدی تایید شده است، اما دولت گفته است که در نظر دارد آن را به صورت داوطلبانه برای همه کودکان گسترش دهد.

بلژیک منتظر توصیه سازمان بهداشت ملی خود است که احتمالاً در سال جدید عرضه خواهد شد.

رگولاتورهای بریتانیایی هنوز در حال ارزیابی این هستند که آیا برنامه‌هایی را برای گروه سنی 5 تا 11 سال تأیید کنند، و احتمالاً قبل از کریسمس تصمیم‌گیری می‌شود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)