گران ترین پلاک خودروی جهان به قیمت 123 کرور به فروش می رسد. می خواند…

گران ترین پلاک خودروی جهان به قیمت 123 کرور به فروش می رسد.  می خواند...

هویت برنده حراج این هفته فاش نشده است.

یک داوطلب ثروتمند، رکورد جهانی 55 میلیون درهم (15 میلیون دلار یا 123 کرور روپیه) را برای یک پلاک خودروی کمیاب در دبی پرداخت کرد و یک بار در امارات متحده عربی را بیش از یک دهه پیش شکست.

به گفته این شرکت، شرکت امارات Auction LLC پلاک شماره P 7 را – که در نگاه اول به تنهایی شبیه شماره 7 است و P در کنار آن قرار دارد – را در روز شنبه طی یک حراجی خیریه فروخت. عواید آن به ابتکار جهانی کمک غذایی شیخ محمد بن راشد، حاکم دبی، وقف 1 میلیارد وعده غذایی اختصاص خواهد یافت.

امارات عادت کرده است که بشقاب های دستشویی را که توسط افراد فوق ثروتمند برای نشان دادن موقعیت و ثروت خود استفاده می شود، برای امور خیریه به حراج بگذارد. آخرین حراج رکوردی را که در سال 2008 توسط تاجر محلی سعید عبدالغفار خوری ثبت شده بود، شکست.

هویت برنده حراج این هفته فاش نشده است.

بشقاب‌های روشویی در خارج از خاورمیانه نیز قیمت‌های چشمگیری داشته است: شخصی صفحه تک حرفی “R” را در حراجی در هنگ کنگ در اوایل سال جاری به قیمت 25.5 میلیون دلار هنگ کنگ (3.2 میلیون دلار) خریداری کرد.

برای سال‌ها، دبی فضای امنی برای ثروتمندان بزرگ بوده است تا بتوانند دارایی خود را به رخ بکشند و سبک زندگی بدون مالیات داشته باشند. در حالی که سایر نقاط جهان نگران رکود اقتصادی هستند، اقتصاد امارات همچنان قوی است – با قیمت بالای نفت به نفع همسایگان و مهمترین مشتریان آن. هجوم ثروت بازار املاک و مستغلات را تقویت کرده است.

حتی مهاجرانی که حقوق متوسطی دارند، به دلیل نرخ مالیات بر فروش پایین تر از خانه، خودروهایی را که به تازگی می توانند خریداری کنند، سرازیر می کنند. اما رونق اخیر دوران کووید باعث افزایش اجاره بها شده و ساکنان طبقه متوسط ​​را تحت فشار قرار داده است.

تاجر Balvinder Singh Sahni، معروف به ابو صباح، پلاک D 5 را در سال 2016 به مبلغ 33 میلیون درهم خریداری کرد. او روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت: “دبی شهر طلاست.” “این شهر از مردم بزرگ، مردم امن، مردم خوب است. بنابراین همه می خواهند وضعیت خود را نشان دهند.”

صحنی از اینکه چگونه در اولین بازدید از هتل مجلل برج العرب در سال 2006، از ورود او به دلیل تعداد پلاک خودروی او ممانعت به عمل آمد. به او گفته شد که یا به یک پلاک دو رقمی نیاز دارد – یا یک رزرو. او گفت: همیشه آرزوی من داشتن یک عدد تک رقمی بود. “وقتی فرصت پیدا کردم و به من گفتند که این پول برای امور خیریه است، من همه چیز را وارد کردم.” صحنه ای که خودش اعداد را توصیف می کند، گفت که صفحه D 5 مناسب است زیرا عدد مورد علاقه او 9 است و اگر D (چهارمین حرف الفبا) را با پنج اضافه کنید، 9 می شود.

رکوردهای جهانی گینس بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

پلاک فروخته شده در آخر هفته را می توان به هر خودرویی که در امارات ثبت شده است، اعم از سوپراسپرت یا غیر، منتقل کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)