هند توقف مذاکرات تجاری با بریتانیا را تکذیب می کند – رویترز – RT World News

تایمز قبلاً مدعی شده بود که دهلی نو مذاکرات را به حالت تعلیق درآورده و از بریتانیا خواسته است که یک گروه افراطی سیک را محکوم کند.

هند ادعاهایی مبنی بر توقف مذاکرات تجاری با بریتانیا به دلیل امتناع آشکار لندن از محکومیت یک گروه افراطی سیک را رد کرده است. دهلی نو این اتهامات را نامگذاری کرده است “بی اساس” رویترز روز دوشنبه به نقل از مقامات گزارش داد.

تایمز مدعی شد که مقامات هندی چنین کرده اند “غفلت” از مذاکرات تجاری پس از متهم کردن بریتانیا به شکست در محکومیت یک گروه افراطی سیک که ماه گذشته به کمیسیون عالی هند در لندن حمله کرد.

این حمله توسط حامیان جنبش خلستان انجام شد که خواستار ایجاد یک ایالت مستقل سیک در منطقه پنجاب هند شده است. در 19 مارس، اعضای این گروه ظاهراً دو محافظ امنیتی را زخمی کردند و شیشه های ساختمان کمیسیون عالی هند در لندن را شکستند و همچنین پرچم هند را پایین کشیدند.

در آن زمان، دهلی نو لندن را به ناتوانی در اجرای آن متهم کرد “تعهدات اساسی” برای حفاظت از نمایندگی های دیپلماتیک خارجی تحت کنوانسیون وین. وزارت خارجه هند همچنین بلندپایه ترین دیپلمات بریتانیا در دهلی نو را برای تظاهرات احضار کرد و خواستار توضیح شد. “به دلیل غیبت کامل امنیت بریتانیا که به این عناصر اجازه ورود به ساختمان کمیسیون عالی را داد.”

در حالی که بریتانیا این حمله را محکوم کرد، یک منبع بلندپایه دولت بریتانیا ظاهرا به تایمز گفت که هند از لندن می‌خواهد تا جنبش خلستان را محکوم کند.

هندی‌ها نمی‌خواهند در مورد تجارت صحبت کنند تا زمانی که تظاهراتی علنی در محکومیت افراط‌گرایی خالستان در بریتانیا دریافت نکنند. قدرت احساس در این مورد را دست کم نمی‌گیرم. آنها انتظار دارند که دولت قبل از اینکه به طور جدی به میز مذاکره بازگردند، در مورد افراط گرایی سیک ها چیزی بگوید.” این منبع ناشناس به این رسانه گفت.


انتقاد هند از انگلیس به دلیل

با این حال، یک منبع وزارت خارجه هند روز دوشنبه به رویترز گفت که مذاکرات تجاری با بریتانیا تعلیق نشده است و گزارش تایمز “بی اساس.” او استدلال کرد که نگرانی های دهلی نو در مورد جدایی طلبان سیک و مذاکرات تجاری نباید به هم مرتبط باشند.

منبع دیگری به آژانس گفت که مذاکرات با هند در مورد توافقنامه های تجاری طبق برنامه ادامه دارد و مقامات امنیتی در لندن به نگرانی های هند در مورد فعالیت های جدایی طلب سیک ها رسیدگی می کنند.

هر دو بریتانیا و هند متعهد به ارائه یک FTA بلندپروازانه و سودمند متقابل هستند و آخرین دور مذاکرات تجاری را در ماه گذشته به پایان رساندند. سخنگوی وزارت تجارت و تجارت بریتانیا به رویترز گفت.

وی افزود که پلیس متروپولیتن در حال بررسی امنیت و ایجاد تغییراتی برای اطمینان از ایمنی کارکنان کمیسیون عالی هند در لندن است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: