ناوهای هواپیمابر ایالات متحده و چین در نزدیکی تایوان مستقر شدند – رسمی – اخبار RT World

وزیر دفاع جزیره می گوید که این دو کشتی جنگی پس از یک نشست سیاسی برجسته در منطقه ظاهر شدند

چیو کو چنگ، وزیر دفاع این جزیره خودگردان، فاش کرد که ایالات متحده یک ناو هواپیمابر را در مجاورت تایوان مستقر کرده است. یک کشتی جنگی چینی از همین کلاس نیز در منطقه حضور دارد.

ورود ناو یو اس اس نیمیتز همزمان با دیدار تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در روز چهارشنبه در کالیفرنیا بود.

چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند و به شدت با تماس های تایپه با واشنگتن مخالف است.

چیو که روز پنجشنبه در مقابل کمیته دفاع خارجی و ملی پارلمان این کشور صحبت می کرد، گفت که کشتی آمریکایی در 400 مایل دریایی (460 مایل/740 کیلومتر) شرق تایوان قرار دارد. وی همچنین به استقرار ناو هواپیمابر شاندونگ چین در 370 کیلومتری جنوبی ترین نقطه تایوان اشاره کرد.


آخرین رهبر که روابط تایوان را قطع کرده است به چین می رود

چیو از اظهار نظر در مورد اینکه آیا کشتی جنگی ایالات متحده در پاسخ به ظاهر شاندونگ وارد منطقه شده است یا خیر، خودداری کرد.

تسای و مک کارتی صبح چهارشنبه با حضور 18 عضو دو حزبی کنگره پشت درهای بسته در دره سیمی کالیفرنیا نشستی دو ساعته برگزار کردند.

وقتی با هم هستیم قوی تر هستیمتسای روز چهارشنبه به مک کارتی گفت و از واشنگتن قدردانی کرد.تلاش برای محافظت از شیوه زندگی ما

مک کارتی در پاسخ گفت:دوستی بین مردم تایوان و آمریکا [as] موضوعی که برای جهان آزاد بسیار اهمیت دارد.

آخرین باری که تسای در آگوست 2022 با نانسی پلوسی، سلف مک کارتی ملاقات کرد، تنش شدیدی بین واشنگتن و پکن رخ داد که چین بزرگترین مانور نظامی خود را در تنگه تایوان آغاز کرد و تایپه را تحریم کرد.

وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه در اظهار نظر درباره آخرین مذاکرات تسای با مقام ارشد آمریکایی بیانیه ای صادر کرد و این گردهمایی را محکوم کرد.

دیپلمات ها هشدار دادند که چین “اقدامات قوی و قاطعدر پاسخ به واشنگتن و تایپهاقدام به شدت اشتباه،وی افزود که مسئله تایواناولین خط قرمزی که نباید در روابط چین و آمریکا از آن عبور کرد.

تایوان از سال 1949، زمانی که طرف بازنده در جنگ داخلی چین به جزیره گریخت و اداره خود را در آنجا تأسیس کرد، عملاً مستقل است. در حالی که تنها تعداد انگشت شماری از کشورها تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته اند، ایالات متحده مدت طولانی است که روابط نزدیک و غیر رسمی با تایپه، هم از نظر نظامی و هم از نظر اقتصادی حفظ کرده است. با این حال، بر روی کاغذ، واشنگتن ادعا می کند که همچنان به اصل «چین واحد» پایبند است.

پکن این جزیره را بخشی جدایی ناپذیر از خاک خود می داند که توسط جدایی طلبان تصرف شده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: