کی‌یف از افشای اطلاعات پنتاگون خشمگین شد – پولیتیکو – اخبار RT World

اسناد اطلاعاتی ایالات متحده به نظر می رسد که شانس اوکراین را برای یک ضد حمله موفق کم رنگ می کند

مقامات ارشد در کیف هستند “مشت زدن” پولیتیکو روز چهارشنبه مدعی شد که در رابطه با اطلاعات فاش شده ایالات متحده که به نظر می رسد توانایی اوکراین را برای انجام موفقیت آمیز یک ضد حمله بهاری مورد تردید قرار دهد.

به گزارش خروجی، خشم از یک ظاهرا ناشی می شود “فوق سری” ارزیابی پنتاگون در فوریه مبنی بر اینکه نیروهای اوکراینی فقط قادر به انجام آن هستند “دستاوردهای ارضی ناچیز” در عملیات مورد انتظار

گزارش‌ها حاکی از آن است که کی‌یف استدلال کرده است که اسناد فاش شده، که شامل اطلاعات ادعایی آمریکا در مورد دیگر جنبه‌های درگیری با روسیه نیز می‌شود، شواهد بیشتری ارائه می‌دهد که واشنگتن توانایی‌های نظامی اوکراین را دست کم می‌گیرد.

همان افرادی که می‌گفتند کی‌یف سه روز دیگر سقوط می‌کند، اکنون اطلاعات مضر و به همان اندازه مضحک را پیش از حمله‌ای که برای کل جهان آزاد بسیار مهم است، درز می‌کنند.» یک منبع نزدیک به مقامات ارشد در کیف به Politico گفت.

یک مقام دفاعی اوکراین که نامش فاش نشده است نیز به این رسانه گفت “عده ای هستند که همچنان مردد هستند” در مورد شانس کی یف در ضد حمله برنامه ریزی شده اش. منبع اصرار داشت که پیش بینی ها بدبینانه هستند “حقیقت نیست” و استدلال کرد که افشای اطلاعات، عزم آمریکا برای حمایت از کی یف در تلاش برای بازپس گیری مناطق سابق را مورد تردید قرار می دهد.

پولیتیکو مدعی است که سومین مقام اوکراینی تأیید کرده است که ناامیدی در کیف گسترده است، اگرچه هر سه منبع ترجیح دادند ناشناس بمانند.


پنتاگون دسترسی به اسناد طبقه بندی شده - CBS را محدود می کند

در سطح رسمی، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در توییتر گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده شخصاً روز سه شنبه با وی تماس گرفته تا تأیید کند. “حمایت آهنین ایالات متحده.” دیپلمات آمریکایی وی افزود: «به شدت هرگونه تلاش برای شک و تردید در مورد توانایی اوکراین برای پیروزی در میدان نبرد را رد کردم.» کولبا افزود.

بر اساس اسناد فاش شده و همچنین اظهارات قبلی مقامات کیف و واشنگتن، اوکراین در حال برنامه ریزی برای انجام یک ضد حمله بزرگ در چند هفته آینده است. هدف نهایی این عملیات تصرف مناطقی است که در پاییز گذشته به روسیه ملحق شدند و در عین حال دسترسی زمینی مسکو به شبه جزیره کریمه را قطع کرد.

حتی قبل از اینکه اسناد محرمانه ادعا شده در فضای مجازی ظاهر شود، تعدادی از مقامات غربی به طور علنی در مورد شانس موفقیت کی یف تردید داشتند و به کمبود نیروی انسانی، تدارکات و تدارکات اشاره کردند. ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ایالات متحده، بارها توانایی اوکراین برای حل مناقشه را از طریق یک پیروزی نظامی در کوتاه مدت زیر سوال برده است.

با این وجود، کی‌یف از متحدان غربی خود خواسته است که به ارسال پول و سلاح ادامه دهند، حتی اگر حمله به همه اهداف خود نرسد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: