چین در بحبوحه تنش ها بر سر تایوان، قوانین استخدام ارتش در زمان جنگ را بازبینی می کند

چین در بحبوحه تنش ها بر سر تایوان، قوانین استخدام ارتش در زمان جنگ را بازبینی می کند

قوانین جدید از ماه آینده اجرایی خواهد شد.

پکن:

چین مجموعه جدیدی از قوانین بازنگری شده را برای استخدام نظامی در زمان جنگ منتشر کرده است، از جمله اولویت دادن به کهنه سربازان، تهیه پیش نویس سربازان با کالیبر بالا و بهینه سازی روش های خدمت اجباری، که یک تحلیلگر آن را به عنوان آمادگی رزمی برای جنگ بر سر تایوان توصیف کرد.

مجموعه ای از قوانین بازنگری شده در مورد استخدام نظامی توسط شورای دولتی و کمیسیون نظامی مرکزی (CMC) – فرماندهی عالی ارتش چین به ریاست رئیس جمهور شی جین پینگ – با هدف ارائه تضمین های نهادی برای تحکیم دفاع ملی و ایجاد تسلیحات قوی منتشر شده است. خبرگزاری دولتی شین هوا روز چهارشنبه گزارش داد که نیروها.

در گزارشی کوتاه گفت: مقررات جدید با 74 ماده در 11 فصل، بر استخدام سربازان با کالیبر بالا، استانداردسازی و بهینه‌سازی روش‌های خدمت اجباری و بهبود کارایی سیستم تمرکز دارد.

قوانین جدید از ماه آینده اجرایی خواهد شد.

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست مستقر در هنگ کنگ گزارش داد که این مقررات می گوید که استخدام باید “بر آماده شدن برای جنگ متمرکز شود” و کارایی را با فراخوانی نیروهای “کیف بالا” افزایش دهد.

برای اولین بار، فصل جداگانه ای در مورد استخدام در زمان جنگ در آیین نامه گنجانده شده است که در آن آمده است که سربازان سابق در اولویت قرار می گیرند و انتظار می رود به یگان های اصلی یا پست های مشابه خود بپیوندند.

بر اساس این گزارش، قوانین جدید در شرایطی تنظیم شدند که پکن با تنش های ژئوپلیتیکی در چندین جبهه، از جمله در دریای چین جنوبی، به ویژه در تنگه تایوان، مواجه است.

ارتش آزادیبخش خلق (PLA) در آخرین رزمایش خود در اطراف تایوان با آزمایش ظرفیت خود برای محاصره جزیره خودگردان، زمینه جدیدی را ایجاد کرد.

این تمرینات سه روزه که روز دوشنبه به پایان رسید پس از دیدار تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به پایان رسید.

چین تایوان را به عنوان یک استان جدا شده می بیند. پکن استفاده احتمالی از زور برای اتحاد مجدد این جزیره خودگردان با سرزمین اصلی را رد نکرده است.

چین هرگونه مبادله رسمی بین دولت های خارجی و تایوان را نقض ادعاهای پکن در مورد حاکمیت این جزیره می داند.

اگرچه تمرینات پایان یافت، PLA حضور قابل توجهی در تنگه تایوان داشت و تایپه را در تنگنا نگه داشت. رئیس جمهور شی روز چهارشنبه در جریان بازدید از فرماندهی تئاتر جنوبی PLA بر اهمیت تسریع تبدیل به یک نیروی جنگی مدرن از طریق “تمرین های واقعی رزم محور” و مفاهیم جنگی نوآورانه تاکید کرد.

وی از ارتش خواست قاطعانه از حاکمیت و حقوق دریایی و منافع چین دفاع کند و برای حفظ ثبات کلی مناطق همسایه در بحبوحه افزایش تنش ها بر سر تایوان و دریای چین جنوبی تلاش کند.

چین تقریباً تمام دریای مورد مناقشه چین جنوبی را مدعی است، اگرچه تایوان، فیلیپین، برونئی، مالزی و ویتنام همگی مدعی بخشی از آن هستند. پکن جزایر مصنوعی و تاسیسات نظامی در دریای چین جنوبی ساخته است.

سربازان چینی و هندی نیز در یک رویارویی تقریباً سه ساله در نقاط اصطکاک خاصی در شرق لاداخ قرار دارند، حتی در حالی که دو طرف پس از گفتگوهای دیپلماتیک و نظامی گسترده، نیروهای خود را از چندین منطقه جدا کردند.

هند مدعی است که روابطش با چین نمی تواند عادی باشد مگر اینکه در مناطق مرزی صلح برقرار شود.

یک مقام CMC در توضیح اضافه شدن فصل «استخدام در زمان جنگ» به مقررات نظامی گفت: «به منظور اطمینان از جایگزینی عادی نیروها و نیازهای تکمیلی سربازان در زمان جنگ، این مقررات به شیوه‌های رایج کشورهای مختلف اشاره دارد. .. و یک فصل ویژه برای تنظیم موضوع سربازگیری در زمان جنگ ایجاد کنید.» در گزارش پست آمده است: شهروندانی که در زمان جنگ اخطاریه استخدام دریافت می کنند باید به موقع برای ثبت نام به محل تعیین شده مراجعه کنند یا با مجازات مواجه شوند.

در زمان جنگ، مقررات می‌گوید که شورای ایالتی و CMC ممکن است شرایط و روش‌های استخدام را «در محدوده تعیین‌شده توسط قانون» تنظیم کنند و فضا را برای تغییرات بیشتر باقی بگذارند.

در گزارش پست آمده است که این اصلاحیه بخشی از تلاش های پی در پی پکن برای تعدیل و بهبود سیستم حقوقی خود برای حمایت بهتر از ترتیبات زمان جنگ در مواجهه با فشار فزاینده ژئوپلیتیک و در عین حال حضور نظامی خود در تنگه تایوان است.

در فوریه، قانونگذاران چینی قطعنامه‌ای را تصویب کردند که به ارتش این اختیار را می‌دهد تا نحوه اعمال قانون آیین دادرسی کیفری را در زمان جنگ تغییر دهد، «به منظور محافظت از مأموریت‌های نظامی و «بهبود» [the PLA’s] توانایی پیروز شدن در جنگ».

شی دان، کارشناس حقوق نظامی مستقر در پکن، گفت که این اصلاحیه شکافی را در قوانین زمان جنگ چین پر می کند، اما همچنین به دلیل نیاز به آمادگی های نظامی از جمله علیه تایوان است.

ژی به پست گفت: “قانون ضد جدایی شرایط را برای حل و فصل مسئله تایوان با روش های غیر صلح آمیز روشن می کند. بهبود مقررات نظامی مربوطه بدون شک یکی از محتوای مهم آمادگی های نظامی فعلی است.”

او گفت که قوانین نظامی چین – به ویژه در رابطه با زمان جنگ – در طول دهه های صلح از آخرین باری که چین درگیر جنگ بود، به “نقاط ضعیف” تبدیل شده است.

علاوه بر اصلاحیه سال 2021 خود در قانون خدمت سربازی، پکن همچنین قانون ذخیره را در دسامبر اصلاح کرد تا توسعه نیروهای ذخیره را بهبود بخشد، که به شهروندان از پیش تعیین شده که در زمان جنگ به اجزای مهم PLA تبدیل خواهند شد، اشاره دارد.

به گفته زی، مقررات جدید استخدام قوانین عملیاتی و دقیق تری را برای بسیج در زمان جنگ ارائه می دهد. او گفت که اولویت بندی جانبازان به دلیل مهارت و تجربه آنها در عملیات سلاح های پیشرفته ضروری بود.

استخدام PLA همچنین بر دانشجویان و فارغ التحصیلان کالج، به ویژه آنهایی که دارای پیشینه علمی و مهندسی هستند، متمرکز است تا هدف شی برای ایجاد یک ارتش در کلاس جهانی تا سال 2050 محقق شود.

سونگ ژونگ پینگ، مربی سابق PLA، پیامدهای تغییر مقررات را برای هرگونه اقدام نظامی احتمالی پکن نادیده گرفت. او به پست گفت که هدف این اصلاحیه “تقویت قانونی شدن کار استخدام” به عنوان بخشی از اصلاحات نظامی بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)