کنیا جستجوی اجساد فرقه گرسنگی را متوقف می کند

«وحشتناکی که دیده‌ایم»: کنیا جستجوی اجساد فرقه گرسنگی را متوقف می‌کند

کشف گورهای دسته جمعی در جنگل شاکاهولا مردم کنیایی را شوکه کرده است.

شاکاهولا، کنیا:

با توجه به اینکه پلیس اعلام کرد که بازرسان به دلیل پر بودن سردخانه ها، جستجو برای یافتن اجساد را متوقف کرده اند، روز سه شنبه تعداد کشته های یک فرقه مشکوک به گرسنگی کنیایی به 90 نفر افزایش یافت که شامل بسیاری از کودکان نیز می شود.

کشف گورهای دسته جمعی در جنگل شاکاهولا در نزدیکی شهر ساحلی مالیندی کنیایی ها را شوکه کرده است و رهبر فرقه پل مکنزی نتنگ متهم به کشتن پیروان خود با موعظه این است که گرسنگی تنها راه رسیدن به خداست.

بیم آن می رود که اجساد بیشتری پیدا شود زیرا تیم های جستجوگر 17 جسد را در روز سه شنبه کشف کردند و بازرسان می گویند که کودکان اکثر قربانیان آنچه “قتل عام جنگل شاکاهالا” نامیده می شود، هستند.

دولت کنیا متعهد شده است که با لباس‌های مذهبی حاشیه‌ای در این کشور عمدتاً مسیحی سرکوب کند.

کیتوره کیندیکی، وزیر کشور، به خبرنگاران گفت: «ما نمی دانیم که احتمالاً چند قبر دیگر، چند جسد دیگر را کشف خواهیم کرد.

«کسانی که دیگران را به روزه و مردن تشویق می‌کردند، می‌خوردند و می‌نوشیدند و ادعا می‌کردند که آنها را برای ملاقات با خالق خود آماده می‌کنند».

به گفته سه منبع نزدیک به تحقیقات، اکثر کشته‌شدگان کودک بودند، که ماهیت وحشتناک اعمال ادعایی فرقه را برجسته می‌کند که شامل تشویق والدین به گرسنگی دادن فرزندانشان می‌شد.

یک بازپرس پزشکی قانونی که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت: «اکثر اجساد نبش قبر شده کودکان هستند.

“وحشت آسیب زا است”

یکی از افسران اداره تحقیقات جنایی (DCI) نیز تایید کرد که کودکان بیش از نیمی از قربانیان و پس از آن زنان هستند.

حسین خالد، مدیر اجرایی گروه حقوقی هاکی آفریقا که پلیس را در مورد فعالیت‌های Nthenge آگاه کرد، به خبرگزاری فرانسه گفت که به نظر می‌رسد این فرقه ابتدا کودکان و سپس زنان و در نهایت مردان را از گرسنگی می‌کشد.

وی گفت 50 تا 60 درصد قربانیان را کودکان تشکیل می دهند که اجساد آنها در کفن های نخی پیچیده شده بود.

او گفت: “هولناکی که در چهار روز گذشته دیدیم آسیب زا است. هیچ چیز شما را برای گورهای دسته جمعی کم عمق کودکان آماده نمی کند.”

بازرسان به خبرگزاری فرانسه گفتند که اجساد را در گودال‌های کم‌عمق فشرده یافتند – با حداکثر شش نفر در یک قبر – در حالی که بقیه به سادگی در هوای آزاد رها شدند.

با افزایش تلفات، افسر DCI به خبرگزاری فرانسه گفت که تیم های جستجو باید تلاش های خود را تا تکمیل کالبد شکافی متوقف کنند.

او که نخواست نامش فاش شود گفت: «ما تا چند روز حفاری نخواهیم کرد، بنابراین برای انجام کالبد شکافی وقت داریم زیرا سردخانه ها پر است.

بیمارستان دولتی فرعی Malindi هشدار داده بود که سردخانه آن برای نگهداری اجساد خالی است و در حال حاضر بیش از ظرفیت کار می کند.

سعید علی، مدیر بیمارستان، با بیان اینکه مسئولان برای دریافت کانتینرهای یخچالی به صلیب سرخ کنیا مراجعه کرده اند، گفت: “مرگ بیمارستان ظرفیت 40 جسد را دارد.”

کیندیکی گفت که تاکنون 34 نفر در منطقه 325 هکتاری (800 هکتاری) جنگل پیدا شده اند.

اعتقاد بر این است که برخی از پیروان کلیسای بین المللی اخبار خوب Nthenge همچنان می توانند در بوته های اطراف شاکاهولا پنهان شده و در صورت عدم یافتن سریع در معرض خطر مرگ باشند.

“ایدئولوژی غیرقابل قبول”

ویلیام روتو، رئیس‌جمهور کنیا، قول داده است که علیه کشیش‌های سرکشی مانند Nthenge «که می‌خواهند از دین برای پیشبرد ایدئولوژی‌های عجیب و غریب و غیرقابل قبول استفاده کنند» و آنها را با تروریست‌ها مقایسه می‌کنند، اقدام کند.

همانطور که تحقیقات در حال گسترش است، سؤالاتی در مورد اینکه چگونه فرقه توانسته است علیرغم جلب توجه پلیس شش سال پیش Nthenge به طور غیرقابل شناسایی عمل کند، مطرح شده است.

این مبشر تلویزیونی در سال 2017 به اتهام “رادیکالیزه کردن” پس از ترغیب خانواده ها به عدم فرستادن فرزندان خود به مدرسه دستگیر شد و گفت که آموزش توسط کتاب مقدس به رسمیت شناخته نمی شود.

به گزارش رسانه های محلی، نتنگه ماه گذشته پس از اینکه دو کودک در حبس والدین خود از گرسنگی جان باختند، دوباره دستگیر شد.

او قبل از تسلیم شدن به پلیس پس از یورش شاکاهولا به قید وثیقه 100000 شیلینگ کنیا (700 دلار) آزاد شد.

Nthenge قرار است در 2 می در دادگاه حاضر شود.

صلیب سرخ کنیا گفت 212 نفر به کارکنان پشتیبانی خود در مالیندی مفقود شده اند که از این تعداد دو نفر به خانواده های خود ملحق شدند.

این پرونده درخواست‌هایی را برای کنترل شدیدتر فرقه‌های حاشیه‌ای در کشوری با سابقه نگران‌کننده کشیش‌ها و فرقه‌هایی که خود را اعلام کرده‌اند و در جنایت‌کاری نقش بسته‌اند، برانگیخته است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)