ماموریت ماه “فرود سخت” را انجام می دهد – RT World News

به نظر می رسد یک ماموریت فرود بر ماه که توسط یک شرکت فناوری مستقر در توکیو هدایت می شود ناموفق بوده است، زیرا این شرکت می گوید که کشتی بدون سرنشین آن احتمالاً “فرود سخت” در سطح ماه پس از قطع کامل ارتباط.

در حالی که شرکت ژاپنی ispace امیدوار بود با اولین فرود تجاری روی ماه در روز سه‌شنبه تاریخ ساز شود، اما اعلام کرد که فرودگر رباتیک Hakuto-R انتقال داده‌ها را مدت کوتاهی پس از زمان برنامه‌ریزی شده متوقف کرد و از آن زمان با کنترل ماموریت در تماس نبوده است.

ما باید فرض کنیم که نتوانستیم فرود روی سطح ماه را کامل کنیم. بنیانگذار و مدیر عامل ispace تاکشی هاکامادا پس از این تلاش در یک پخش زنده گفت که این شرکت به تلاش‌های خود برای تماس با فرودگر ادامه خواهد داد.

این شرکت اواخر روز سه شنبه یک به روز رسانی طولانی در مورد وضعیت این ماموریت ارائه کرد و گفت که وجود دارد “احتمال زیادی وجود دارد که فرودگر در نهایت فرود سختی روی سطح ماه داشته باشد.” اشاره کرد که مهندسانش یک “تحلیل دقیق” از داده های به دست آمده قبل از توالی فرود برای درک بهتر آنچه اشتباه بوده است.

اگرچه این شرکت به همه اهداف خود نرسید، اما هاکامادا گفت که به آن رسیده است “با توانایی اجرای مرحله فرود، داده ها و تجربه زیادی به دست آورد.” و اینکه داده های جدید برای دومین ماموریت ماه برنامه ریزی شده برای سال 2024 مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تلاش برای فرود یک پروژه چندملیتی بود و فضای فضایی با اسپیس ایکس ایلان ماسک همکاری می کرد تا کاوشگر خود را بر فراز موشک فالکون 9 در دسامبر گذشته پرتاب کند. هاکوتو-آر همچنین یک ماه نورد (به نام «رشید») که در امارات متحده عربی توسعه یافته است، و همچنین یک ربات دیگر که توسط آژانس فضایی ژاپن ساخته شده است، حمل می کرد.


روسیه تاریخ ماموریت تاریخی ماه را تعیین می کند

پس از بلند شدن از یک سایت پرتاب اسپیس ایکس در کیپ کاناورال فلوریدا، این فضاپیما از موشک جدا شد و حرکت طولانی خود را به سمت ماه آغاز کرد و سه ماه طول کشید تا وارد مدار ماه شود. برای صرفه جویی در سوخت، این شرکت مسیری آهسته تر با یک مسیر عظیم و فراگیر انتخاب کرد که فضاپیما را در دورترین نقطه خود از زمین 1.5 میلیون کیلومتر (930000 مایل) دور کرد.

برای ماموریت 2024 ایسپیس، قصد دارد حداقل یک ماه نورد را برای “اکتشاف سطحی و جمع آوری داده ها” در حالی که تلاش دیگری که برای سال 2025 برنامه ریزی شده است، در کنار برنامه خدمات باربری ماه تجاری ناسا، که هدف آن همکاری با صنعت خصوصی برای پیشبرد اکتشافات فضایی است، انجام خواهد شد.

تا به امروز، تنها آژانس های فضایی دولتی ایالات متحده، اتحاد جماهیر شوروی سابق و چین موفق به فرود آمدن بر ماه شده اند. یک شرکت اسرائیلی در سال 2019 تلاش کرد این کار را انجام دهد، اما فضاپیمای Beresheet آن در سطح ماه سقوط کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: