کره جنوبی 5 مورد Omicron را در پرواز از نیجریه گزارش کرد

کره جنوبی 5 مورد Omicron را در پرواز از نیجریه گزارش کرد

شمار روزانه کووید-19 در کره جنوبی به 5123 نفر رسید.

سئول:

مقامات گفتند که کره جنوبی پنج مورد اول خود را از نوع Omicron روز چهارشنبه گزارش کرد، زیرا موارد ابتلا روزانه به ویروس کرونا برای اولین بار به بالای 5000 رسید و نگرانی نسبت به افزایش شدید بیماران با علائم شدید را برانگیخت.

به گفته آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره (KDCA) یک زوج کاملاً واکسینه شده پس از ورود از نیجریه هفته گذشته و به دنبال آن دو نفر از اعضای خانواده و یکی از دوستانشان برای این نوع آزمایش مثبت شدند.

شمار روزانه کووید-19 در کره جنوبی به 5123 نفر رسید.

این افزایش در اوایل نوامبر پس از کاهش محدودیت ها در کشور آغاز شد. نوع جدید دولت را بر آن داشت تا برنامه های خود را برای تسهیل بیشتر در روز دوشنبه متوقف کند.

کره جنوبی همچنین روز چهارشنبه گفت که کنفرانس حافظ صلح سازمان ملل که قرار است هفته آینده بیش از 700 نفر را به سئول بکشاند، اکنون به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

این کشور تقریباً 92 درصد از بزرگسالان را به طور کامل تلقیح کرده است و اکنون بر روی واکسیناسیون کودکان و برنامه تقویتی متمرکز شده است، اما کارشناسان هشدار دادند که تا زمانی که افراد واکسینه نشده از طریق عفونت مصونیت پیدا کنند، موارد افزایش خواهد یافت.

جونگ جائه هون، استاد پزشکی پیشگیرانه در دانشگاه گاچون گفت: «مقامات می توانند با اعمال مجدد برخی از اقدامات فاصله گذاری اجتماعی، تعداد موارد را کاهش دهند.

کره جنوبی اعلام کرد که بیمارستان ها 723 بیمار مبتلا به کووید-19 شدید را درمان می کنند که یک رکورد است.

نزدیک به 90 درصد از تخت های بخش مراقبت های ویژه در منطقه بزرگ سئول اشغال شده است و 842 بیمار در انتظار پذیرش هستند.

انجمن پزشکی کره از دولت خواست تا امکانات درمانی ایجاد کند و اجازه دهد تا بیماران پرخطر قبل از بروز علائم شدید، درمان آنتی بادی را انجام دهند.

جئون هائه چئول، وزیر کشور و ایمنی در جلسه پاسخگویی به کووید-19 گفت که مقامات حداقل 1300 تخت بیمارستانی اضافی را تا اواسط دسامبر تامین خواهند کرد.

بیش از 84 درصد بیماران شدیداً 60 سال و بالاتر بودند. کارشناسان به کاهش سطح آنتی بادی از واکسن ها اشاره کرده بودند و از سالمندان خواستند که تقویت کننده ها را دریافت کنند.

تعداد موارد جدید روز سه شنبه در کره جنوبی به 452350 نفر رسید که 3658 نفر جان خود را از دست دادند. با وجود افزایش نرخ بستری شدن در بیمارستان، میزان مرگ و میر نسبتاً پایین باقی می ماند و 0.81٪، داده های KDCA نشان می دهد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)