کندترین دانشجوی جهان بالاخره بعد از 54 سال فارغ التحصیل شد

آرتور راس در سال 1969 در UBC ثبت نام کرد.

بیش از پنج دهه پس از شروع تحصیلات دانشگاهی، آرتور راس سرانجام مدرک کارشناسی خود را در رشته هنر از دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) در روز پنجشنبه به پایان رساند. آقای راس 71 ساله اکنون رکورددار جدید برای طولانی ترین دوره تحصیل در دانشگاه پس از 54 سال فارغ التحصیلی است.

این بازنشسته 71 ساله با خنده آسان به UBC گفت: «سرفصل داستان شما باید این باشد که یو بی سی بالاخره کندترین دانش آموز خود را فارغ التحصیل کرد.

آقای راس در سال 1969 در UBC ثبت نام کرد. در مصاحبه ای با بی بی سیآقای راس گفت: “من فقط می خواستم یاد بگیرم زیرا کنجکاو بودم. او گفت که این اشتیاق برای یادگیری چیزی است که او را ترغیب کرد تا بعد از این همه سال مدرک خود را به پایان برساند.

با توجه به الف UBC در بیانیه مطبوعاتی، برنامه اولیه آقای راس این بود که مدرک زبان انگلیسی بگیرد، اما در سال دوم، اشتیاق آقای راس به تئاتر کاملاً تسخیر شده بود و او تا آنجا که ممکن بود وقت خود را در بخش تئاتر می‌گذراند، نمایش می‌داد و دوره می‌گذراند. برای دنبال کردن هدف نوپای خود یعنی بازیگر شدن.

راس به خاطر می‌آورد: “در آن زمان من درگیر تئاتر بودم. آن زمان زنده بود، با حسی از سرزندگی و تازگی. به نظرم فقط برق بود.” راس در دپارتمان با بازیگران مشهور کانادایی مانند نیکولا کاوندیش، لری لیلو، برنت کارور و روث نیکول برخورد می‌کرد و او را ترغیب می‌کرد تا تئاتر را دنبال کند.

راس دو سال پس از فارغ التحصیلی در UBC و با ستاره هایی در چشمانش، برای تکمیل یک برنامه سه ساله در مدرسه تئاتر ملی کانادا در مونترال رفت. اما واقعیت عملی زندگی بازیگر و ارزیابی او از مهارت خود او را به یک نتیجه دردناک رساند.

“من خیلی دوستش داشتم. این برای من سالم نبود. می دانستم که بازیگر خوبی هستم اما همیشه فکر می کردم که باید عالی باشی.”

بنابراین او کاری را انجام داد که هر بازیگر مشتاقی که می‌داند ممکن است از سطح بالاتری برخوردار باشد در سال 1975 انجام می‌دهد. راس سه سال کار آکادمیک خود را در UBC گذراند و به دانشکده حقوق در تورنتو رفت، فارغ‌التحصیل شد و قبل از بازنشستگی 35 سال به عنوان وکیل حقوقی مدنی در مترو ونکوور گذراند. در سال 2016

در نوامبر 2016، او با UBC تماس گرفت، شماره دانشجویی جدید گرفت و تا ژانویه 2017 یک دانشجوی پاره وقت با تمرکز بر تاریخ بود و علاقه خاصی به جنگ جهانی اول داشت.

او توضیح می‌دهد: «من به سادگی نمی‌توانستم درک کنم که چرا بسیاری از مردم برای شرکت در این قصابی آماده هستند. با این حال، مکاشفه بزرگ ادامه تحصیل در رشته تاریخ در پاسخ به این سوال اولیه نبود، بلکه در نگاه به ماهیت کثیف تاریخ کانادا بود.

او به UBC گفت: «از دانشجویانی که آن پیرمرد را که از فضای بیرون کوک می کند، قدردانی می کنم.