بحران سقف بدهی ایالات متحده باعث “اضطراب” اقتصاد جهانی می شود – صندوق بین المللی پول – اخبار RT World

رئیس آژانس هشدار داد، سیستم مالی جهانی در بلاتکلیفی غوطه ور خواهد شد، مگر اینکه قانونگذاران به توافقی دست یابند.

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول (IMF) از بن بست مستمر سقف بدهی واشنگتن بین دولت بایدن و شخصیت های ارشد جمهوری خواه انتقاد کرد و گفت که نکول ایالات متحده تأثیر موجی قابل توجهی بر رونق اقتصادی جهان خواهد داشت.

“بازار خزانه داری ایالات متحده لنگر ثبات برای سیستم مالی جهانی است.” جورجیوا در یک کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه پس از رایزنی صندوق بین المللی پول در ماده 4 با شخصیت های اقتصادی ایالات متحده گفت. شما لنگر را می کشید و اقتصاد جهان – این کشتی که همه ما با آن سفر می کنیم – در آب های متلاطم و حتی بدتر از آن ناشناخته است.

جورجیوا افزود که “در حال حاضر، مهم ترین تاثیر اضطراب در سراسر جهان در مورد چیزی است که برای شروع نباید مشکلی ایجاد کند.” و این پیش فرض خواهد بود “به ناچار” باعث انقباض اقتصاد ایالات متحده و جهان می شود. او گفت که این نیز یک “شوک روی شوک روی شوک” برای موسسات مالی که هنوز از یک یا دو ضربه همه گیر کووید-19 و آسیب پذیری های مربوط به عملیات نظامی مسکو در اوکراین در امان هستند.

مذاکرات بین مقامات دولت بایدن و تیمی از نمایندگان جمهوری خواه به رهبری کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، در بیشتر هفته گذشته به بن بست باقی مانده است.


انتقاد کاخ سفید از حزب جمهوری خواه به خاطر مذاکرات سقف بدهی

هر دو طرف اعتقاد دارند که ممکن است پیشرفتی در راه باشد، که مانع از نکول در اوایل ماه آینده می شود که باعث می شود واشنگتن نتواند پرداخت های لازم را به دارندگان اوراق قرضه خود انجام دهد. کارشناسان از جمله Moody’s Analytics و American Enterprise Institute پیش بینی می کنند که این سناریو از نظر اقتصادی ویرانگر خواهد بود و می تواند باعث یک بحران مالی جهانی شود.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه گفت که او به اصطلاح «تاریخ X» – زمانی که بودجه خزانه داری برای انجام پرداخت های مورد نیازش تمام می شود – به 5 ژوئن از برآورد قبلی در 1 ژوئن منتقل کرده است.

وزارت خزانه داری ایالات متحده باید حدود 92 میلیارد دلار در هفته اول ژوئن پرداخت کند – رقمی بیش از مقدار وجوهی که پیش بینی می شود در دسترس باشد – مگر اینکه ایالات متحده سقف بدهی خود را افزایش دهد. مذاکره‌کنندگان جمهوری‌خواه خواستار امتیازاتی از دولت بایدن هستند، از جمله اعمال کاهش هزینه‌های فدرال و محدودیت‌های آتی در هزینه‌ها.

پرزیدنت جو بایدن بر تصویب افزایش سقف بدهی بدون محدودیت تاکید می کند و می گوید که ایالات متحده همیشه صورتحساب های خود را به موقع پرداخت می کند.

اما این بن‌بست برای جورجیوا و صندوق بین‌المللی پول آزاردهنده است. “برای همه ناامید کننده است که مشکلی قابل حل داشته باشیم که در دستان سیاستگذاران است که تا ساعت دوازدهم ادامه دارد.” او گفت.