کشور اتحادیه اروپا محموله 1500 تنی غلات اوکراینی را نابود می کند – RT World News

اسلواکی یک “غلظت خطرناک” از یک آفت کش ممنوعه در واردات کشاورزی پیدا کرده است

اسلواکی یک محموله 1500 تنی غلات اوکراینی را کشف کرده است که به کلرپیریفوس، یک آفت کش ارگانوفسفره که در سراسر اتحادیه اروپا ممنوعیت دارد، آلوده شده است. ساموئل ولکان، وزیر کشاورزی این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد که کل محموله از بین خواهد رفت.

وزیر ابتدا در روز گذشته زنگ خطر را به صدا درآورد و فاش کرد “سه آزمایشگاه مستقل مستقل” کشف کرده بود “ردیابی” آفت کش ها در یک محموله عمده غلات اوکراینی که از طریق این کشور ترانزیت می شد. به گفته Vlcan، این مشکل بر یک محموله 1500 تنی تأثیر گذاشت – به طور متوسط ​​معادل 60 کامیون محصول. غلات آلوده قبل از اقداماتی که اخیراً برای حفاظت از بازار محلی ارائه شده است، که شامل آب بندی اجباری کامیون های حمل و نقل است، کشف شد.

Vlcan روز پنجشنبه بیشتر درباره این موضوع توضیح داد و اعلام کرد که آلودگی غلات آنقدر شدید بود که کل محموله باید سوزانده شود.

متأسفانه تأیید شده است که این یک غلظت خطرناک است، این ماده کلرپیریفوس است که در اتحادیه اروپا ممنوع است. وزیر به پخش کننده JOJ 24 گفت و متعهد شد که بررسی محصولات حاوی غلات با منشاء اوکراینی را نیز افزایش دهد.


اعتراض کشاورزان اروپای شرقی به غلات اوکراینی

غلات اوکراینی در بحبوحه درگیری بین مسکو و کی یف در کانون توجه رسانه ها قرار گرفته است. بروکسل سال گذشته واردات محصولات کشاورزی بدون عوارض گمرکی را از این کشور عمده تولیدکننده غلات مجاز کرد تا ظاهراً به این کشور کمک کند تا به مشتریان خود در آفریقا و خاورمیانه دسترسی پیدا کند. با این حال، بخش وسیعی از غلات صادر شده در اتحادیه اروپا، به ویژه در کشورهای عضو شرقی بلوک، گیر افتاد.

غلات ارزان قیمت سیل بازارها قبلاً اعتراض کشاورزان محلی را برانگیخته است، به عنوان مثال کشاورزان بلغاری و رومانیایی هفته گذشته جاده های سراسر کشور خود را مسدود کردند. کشاورزان کاهش قیمت غلات تولید داخل را دلیل ورود محصولات اوکراینی می دانند.

صادرات بدون عوارض گمرکی، همراه با مشکلات در فروش بیشتر غلات، باعث کاهش شدید قیمت ها شده است. کشاورزان اکنون خواستار عدم تمدید وضعیت معاف از مالیات محصولات کشاورزی اوکراین بدون مقررات اضافی مانند سهمیه بندی، هزینه سپرده واردات و قوانین ضد دامپینگ برای کنترل جریان ورودی هستند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: