اتحادیه اروپا به دنبال ChatGPT – RT World News می رود

این بلوک به دنبال «اقدامات اجرایی احتمالی» علیه پروژه هوش مصنوعی آمریکایی است

هیئت حفاظت از داده‌های اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که به کشورهای عضو کمک می‌کند تا فعالیت‌های مربوط به ChatGPT، یک چت ربات هوش مصنوعی توسعه‌یافته آمریکایی را که ایتالیا قبلاً به دلیل نقض حریم خصوصی آن را ممنوع کرده است، هماهنگ کنند.

EDPB تصمیم گرفت یک کارگروه ویژه را برای تقویت همکاری و تبادل اطلاعات در مورد اقدامات اجرایی احتمالی انجام شده توسط مقامات حفاظت از داده راه اندازی کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آژانس گفت.

ایتالیا ماه گذشته ChatGPT را ممنوع کرد و گفت که ظاهراً قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا را نقض می کند. از آن زمان، آژانس حفاظت از داده های اسپانیا AEPD تحقیقاتی را در مورد OpenAI سازنده ChatGPT گشوده است و می گوید که توسعه هوش مصنوعی “باید با حقوق و آزادی های شخصی سازگار باشد.” آلمان گفته است که می تواند همین کار را انجام دهد “در اصل” اما هنوز اقدامی علیه ChatGPT انجام نداده است.

روز پنجشنبه، رگولاتور فرانسوی CNIL گفت که پس از دریافت پنج شکایت از چت بات، پرونده ای را نیز باز کرده است. یکی از آنها متعلق به اریک بوتورل، نماینده پارلمان از حزب LREM رئیس جمهور امانوئل ماکرون بود که گفت چت بات جزئیات زندگی او مانند تاریخ تولد و سابقه شغلی را “اختراع” کرده است.

قانون حفاظت از داده های GDPR اتحادیه اروپا، خدمات آنلاین را ملزم به ارائه اطلاعات شخصی دقیق می کند. در سال 2021، این بلوک مقررات سختگیرانه ای را در مورد توسعه هوش مصنوعی پیشنهاد کرد.


داده های کاربران ChapGPT به دلیل اشکال در معرض دید قرار گرفت

هفته گذشته، جاناتان تورلی، محقق حقوقی ایالات متحده، فاش کرد که چت بات یک مقاله خبری اختراع کرده است که او را به آزار جنسی دانشجویان در طول سفر به آلاسکا متهم کرده است. هرگز چنین مقاله ای وجود نداشت، تورلی هرگز به آلاسکا نرفته بود و چت بات دانشگاه اشتباهی را به عنوان کارفرمای فرضی خود شناسایی کرد.

OpenAI، شرکتی که توسط مایکروسافت پشتیبان ChatGPT است، به AFP گفته است که چنین بوده است “متعهد به حفاظت از حریم خصوصی افراد” و معتقد بود که چت بات کاملاً با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت دارد. پس از ممنوعیت ایتالیا، OpenAI “به طور داوطلبانه جغرافیایی مسدود شده است” دسترسی برنامه آن به ایتالیا


بیوه چت بات را مقصر خودکشی شوهر می داند

اولین نسخه در دسترس عموم ChatGPT در نوامبر 2022 راه اندازی شد و نسخه ای که بر اساس درخواست های کاربر ایجاد کرد، به سرعت باعث غوغایی از دانشگاه به سمت روزنامه نگاری شد. طبق گفته OpenAI، آخرین تکرار آن، GPT-4، “عملکرد در سطح انسانی را در معیارهای مختلف حرفه ای و دانشگاهی نشان می دهد.” از جمله نمرات برتر در آزمون وکالت ایالات متحده و آزمون های ورودی دانشگاه SAT.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI ماه گذشته به ABC News گفت که هوش مصنوعی این کار را انجام خواهد داد “حذف بسیاری از مشاغل فعلی،” و اینکه او نگران است که می تواند برای آن استفاده شود “اطلاعات نادرست در مقیاس بزرگ” همچنین “حملات سایبری تهاجمی.” با این حال، آلتمن اصرار داشت که GPT-4 هنوز باقی است “خیلی زیاد” تحت کنترل انسان

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: