کشورهای G7 تحریم‌های روسیه را افزایش داده و به دنبال کاهش وابستگی تجاری چین هستند

کشورهای G7 تحریم‌های روسیه را افزایش داده و به دنبال کاهش وابستگی تجاری چین هستند

G7 شامل ایالات متحده، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و کانادا است.

هیروشیما:

رهبران ثروتمندترین دموکراسی‌های جهان روز جمعه با تشدید تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کردند، در حالی که پیش‌نویس بیانیه‌ای که پس از مذاکرات آنها در شهر هیروشیما ژاپن صادر می‌شود، بر لزوم کاهش وابستگی به تجارت با چین تاکید کرد.

رهبران گروه هفت (G7) که آخر این هفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به آنها ملحق خواهد شد، متعهد شدند که هرگونه صادرات به روسیه را که می تواند در تهاجم 15 ماهه این کشور به اوکراین کمک کند، محدود کنند.

آنها در بیانیه مشترکی که روز جمعه منتشر شد، گفتند: “این شامل صادرات ماشین آلات صنعتی، ابزار و سایر فناوری‌هایی است که روسیه برای بازسازی ماشین جنگی خود استفاده می‌کند.”

در پیش نویس اولیه بیانیه پایانی که رویترز مشاهده کرد، در مورد چین، که قدرت های G7 به طور فزاینده ای آن را به عنوان تهدیدی برای امنیت اقتصادی می بینند، آنها باید با وضعیت آن به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان موافقت کنند، به این معنی که باید همکاری ها را تقویت کرد.

در این پیش نویس که همچنان در معرض تغییر است و خواستار روابط «باثبات و سازنده» با پکن است، خاطرنشان کرد: «رویکردهای سیاست ما برای آسیب رساندن به چین طراحی نشده است، ما به دنبال خنثی کردن پیشرفت و توسعه اقتصادی چین نیستیم».

اما با این وجود پیش‌نویس اقداماتی را برای «کاهش وابستگی‌های بیش از حد» در زنجیره‌های تأمین حیاتی و مقابله با «روش‌های بدخیم» در انتقال فناوری و افشای داده‌ها توصیه می‌کند.

این بیانیه بار دیگر بر نیاز به صلح و ثبات در تنگه تایوان تاکید کرد و از چین خواست تا روسیه را برای پایان دادن به تجاوزات خود در اوکراین تحت فشار بگذارد.

گروه 7 – ایالات متحده، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و کانادا – از این نشست سه روزه برای بحث در مورد استراتژی درگیری در اوکراین استفاده خواهند کرد که هیچ نشانه ای از کاهش نشان نمی دهد.

محل برگزاری اجلاس، هیروشیما، 78 سال پیش توسط بمباران هسته ای ایالات متحده که به جنگ جهانی دوم پایان داد، ویران شد. فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، که نماینده هیروشیما در مجلس سفلی ژاپن است، گفت که او آن را برای گردهمایی جهانی برای تمرکز بر کنترل تسلیحات انتخاب کرده است.

تهدیدهای روسیه مبنی بر توسل احتمالی به تسلیحات هسته ای، همراه با برنامه های هسته ای کره شمالی و ایران، همگی بر نگرانی ها در مورد گسترش سلاح های هسته ای افزوده است.

در پیش نویس، کشورهای گروه 7 – از جمله فرانسه، بریتانیا و ایالات متحده مجهز به سلاح هسته ای – “تعهد خود را برای دستیابی به جهانی بدون سلاح هسته ای” از طریق “رویکرد واقع بینانه، عمل گرایانه و مسئولانه” ابراز کردند.

دور زدن

دموکراسی های G7 که پس از جنگ جهانی دوم به عنوان ثروتمندترین کشورهای جهان ظاهر شدند، به طور فزاینده ای توسط چین در حال رشد و روسیه غیرقابل پیش بینی به چالش کشیده شده اند.

در میان شواهدی مبنی بر تضعیف تحریم‌های فعلی روسیه با دور زدن تحریم‌ها، آنها گفتند که این گروه با کشورهایی که از طریق آنها هر کالا، خدمات یا فناوری محدود G7 می‌تواند از طریق آنها به روسیه ترانزیت کند، «درگیر» است.

آنها بدون نام بردن از هیچ منطقه ای گفتند: “ما تعهدات این کشورها را برای اطمینان از دور زدن اقدامات ما و تأثیر مورد نظر خود یادآوری و تشویق می کنیم.”

تجزیه و تحلیل داده های تجاری آلمان نشان می دهد که صادرات آلمان به کشورهای همسایه روسیه به شدت افزایش یافته است و نگرانی ها در مورد صادرات مجدد کالا از این همسایگان را تشدید کرده است.

هنوز مشخص نیست که تحریم‌های جدید تا چه اندازه بر روسیه تأثیر می‌گذارد.

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا درباره زبان G7 که برای انطباق با رویکردهای مختلف کشورهای مختلف طراحی شده است، گفت: «کلمات کاملاً باز هستند.

اوکراین از متحدان غربی خود خواسته است که در انزوای روسیه حتی بیشتر از این پیش بروند، به عنوان مثال با تشدید خلأهای موجود در بخش مالی.

به طور جداگانه، دولت ایالات متحده 71 نهاد را به لیست سیاه تجاری اضافه کرد و بریتانیا برنامه هایی را برای ممنوعیت واردات الماس، مس، آلومینیوم و نیکل روسیه منتشر کرد، اگرچه داده ها نشان می دهد واردات روسیه از این کالاها قبلاً اندک بوده است.

پیش نویس G7 با انعکاس دیدگاه اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه تحریم های گسترده تر الماس تنها تجارت روسیه را به جاهای دیگر از آنتورپ در بلژیک منتقل می کند، تنها به حرکت های احتمالی به سمت اقدامات محدودکننده آتی اشاره کرد.

کشورهای G7 مجدداً محکومیت تجاوز روسیه را تأیید کردند و قول دادند از اوکراین در زمینه کمک نظامی و کمک مالی برای اقتصاد ویران شده از جنگ در سال جاری و آینده حمایت بیشتری کنند.

دو مقامی که در اجلاس G7 شرکت داشتند، گفتند که زلنسکی روز یکشنبه در این نشست شرکت خواهد کرد و به دلیل حساسیت موضوع از معرفی آنها خودداری کردند. انتظار می رود او پس از شرکت در نشست اتحادیه عرب در عربستان سعودی با یک جت دولتی فرانسه به آنجا پرواز کند.

پیش نویس بیانیه G7 همچنین هدف خود را برای انتشار خالص صفر تا سال 2050 مجدداً تأیید کرد، اما همچنین به آنچه که به عنوان تداوم نقش گاز طبیعی مایع در کاهش اتکا به انرژی روسیه اشاره کرد، اشاره کرد.

در پیش نویس سند آمده است: «با تشخیص نیاز اولیه برای تسریع انتقال انرژی پاک، ما بر نقش مهمی که افزایش تحویل LNG می تواند ایفا کند، تأکید می کنیم.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)