ایالات متحده در ترور شخصیت های عمومی روسیه – رئیس امنیت – اخبار RT World

نیکولای پاتروشف می گوید که تعداد حوادث تروریستی داخلی از زمان شروع درگیری در اوکراین به شدت افزایش یافته است

پرمخاطب ترین اوکراینی “اقدامات تروریستی” نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه، مدعی شد که در روسیه با کمک واشنگتن انجام شد.

پاتروشف در یک جلسه دولت در روز جمعه گفت که روسیه اطلاعاتی در این زمینه دارد “قتل دریا دوگینا و ولادلن تاتارسکی، بمب گذاری در ماشین زاخار پریپین، انفجار در پل کریمه” خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم و غیره “اقدامات تروریستی” بود “برنامه ریزی و انجام شده با هماهنگی سرویس های ویژه ایالات متحده”.

آن حملات بود «همراه با یک کمپین اطلاعاتی که از قبل در واشنگتن و لندن تهیه شده بود، که برای بی ثبات کردن وضعیت اجتماعی و سیاسی طراحی شده بود. [and to] پایه های قانون اساسی و حاکمیت روسیه را تضعیف می کند. رئیس امنیت تاکید کرد.

“شدت حملات تروریستی به شدت افزایش یافته است” وی افزود: از زمانی که روسیه بیش از یک سال پیش عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد.




به گفته پاتروشف، گروه‌های خرابکار اوکراینی که توسط مربیان ناتو آموزش می‌بینند، فعالانه تلاش کرده‌اند تا زیرساخت‌های مهم در داخل روسیه از جمله با هواپیماهای بدون سرنشین را هدف قرار دهند.

او گفت که با توجه به این رویدادها باید اقدامات بیشتری برای حفاظت از تأسیسات کلیدی و مکان هایی که مردم در آن جمع می شوند، اجرا شود.

اوایل این هفته، از ژنرال کریل بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین (GUR) در مورد حملات به شخصیت‌های برجسته روسی سؤال شد و پاسخ داد که آژانس او “قبلاً تعداد زیادی بدست آورده ام” از آنها با این حال وی از ذکر نامی خودداری کرد. بودانوف در مصاحبه قبلی خود قول داد تا پیروزی کامل اوکراین به کشتن روس ها در هر جای دنیا ادامه دهید.

داریا دوگینا، روزنامه‌نگار و فعال، دختر الکساندر دوگین فیلسوف روسی، تابستان گذشته پس از انفجار خودرویش در بزرگراهی در خارج از مسکو جان باخت. سرویس امنیت روسیه (FSB) اعلام کرد که قتل این جوان 29 ساله توسط اتباع اوکراینی انجام شده است که موفق به فرار از کشور شده اند.

در اواخر آوریل، وبلاگ نویس نظامی روسی ولادلن تاتارسکی در سن پترزبورگ پس از انفجار مجسمه ای که در جریان مراسمی با پیروانش به او تحویل داده شده بود، کشته شد. ده ها نفر نیز زخمی شدند. FSB این انفجار را مقصر دانسته است سرویس‌های ویژه اوکراین و عوامل آنها، از جمله اعضای فراری مخالفان روسیه.

بیشتر بخوانید:
جاسوس ارشد اوکراین اعتراف کرد که ماموران شخصیت های عمومی روسیه را به قتل رسانده اند

اوایل ماه جاری، زاخار پری‌لپین، نویسنده و فعال سیاسی برجسته روسی در یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی شهر نیژنی نووگورود به شدت مجروح شد. راننده اش کشته شد. یک مظنون به مجریان قانون روسیه اعتراف کرد که توسط یک سرویس اطلاعاتی اوکراین نامشخص استخدام شده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: