نیویورک در حال غرق شدن است – مطالعه – اخبار RT World

محققان آمریکایی دریافتند وزن آسمان‌خراش‌های اپل بزرگ به آرامی شهر را به دریا می‌برد.

بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا منتشر شده است، شهر نیویورک هر سال تا ۲ میلی‌متر زیر وزن ساختمان‌های خود کاهش می‌یابد. نویسندگان هشدار دادند که این فرود آهسته با افزایش سطح دریا تشدید خواهد شد.

بیش از هشت میلیون نفر در نیویورک زندگی می‌کنند و پنج ناحیه شهر خانه بیش از 1.08 میلیون ساختمان فردی هستند، از خانه‌های تک خانواده در کوئینز گرفته تا آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده مرکز شهر منهتن. در مطالعه‌ای که در این ماه در مجله Earth’s Future منتشر شد، محققان دانشگاه رود آیلند محاسبه کردند که همه این ساختارها روی هم 1.68 تریلیون پوند یا 762 میلیون تن متریک وزن دارند.

محققان ادعا کردند که تمام این جرم باعث می شود شهر بین یک تا دو میلی متر در سال فروکش کند. در حالی که برخی از بزرگترین ساختمان های نیویورک به سنگ بستر جامد در زیر منهتن لنگر انداخته اند، برخی دیگر بر روی خاک و خاک رس فشرده ساخته شده اند. دانشمندان توضیح دادند که برخی از ساختمان‌های دسته دوم دو برابر سریع‌تر از اولی فروکش می‌کنند.


گرتا تونبرگ توییت «پایان جهان» را حذف کرد

در حالی که نرخ فرونشست یک میلی متر در سال ممکن است برای کسانی که در نیویورک زندگی می کنند نامحسوس باشد، کل سواحل شرقی ایالات متحده با سرعت بیشتری فروکش می کند زیرا رسوبات یخبندان در آخرین عصر یخبندان به عقب نشینی ادامه می دهند. بر اساس تحقیقات قبلی که توسط آخرین مطالعه ذکر شده است، این عقب نشینی یخبندان می تواند باعث شود تا سواحل شرقی – از جمله نیویورک – تا سال 2100 تا 1500 میلی متر کاهش یابد.

همراه با افزایش 220 میلی متری سطح دریا که از سال 1950 در اطراف شهر ثبت شده است، برخی از منهتن پایین که بین 1000 میلی متر تا 2000 میلی متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، ممکن است تا پایان این قرن زیر آب باشد.

این مطالعه خاطرنشان کرد که طوفان‌ها و طوفان‌های مکرر، که برخی از دانشمندان آن را به تغییرات آب و هوایی نسبت می‌دهند، همچنین می‌توانند فرسایش خاک و آسیب به ساختمان‌ها را تسریع کنند.

“این چیزی نیست که فوراً نگران آن باشیم، اما این روند مداوم وجود دارد که خطر آبگرفتگی ناشی از سیل را افزایش می دهد.” تام پارسونز، ژئوفیزیکدان در سازمان زمین شناسی ایالات متحده، روز جمعه به گاردین گفت. وی افزود: مسئولان شهری “باید برای این کار برنامه ریزی کرد. اگر به طور مکرر در معرض آب دریا قرار بگیرید، می توانید فولاد را خورده و ساختمان ها را بی ثبات کنید، که به وضوح نمی خواهید. سیل همچنین باعث مرگ مردم می شود که احتمالاً بزرگترین نگرانی است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: