کشتی حامل سلاح برای شورشیان یمنی توقیف شد – نیروی دریایی ایالات متحده – اخبار RT World

نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که یک کشتی “بدون تابعیت” را که محموله بزرگ غیرقانونی تسلیحات به یمن درگیر جنگ داخلی را حمل می کرد، رهگیری کرده است. نیروی دریایی ادعا کرد این کشتی از ایران آمده است.

نیروی دریایی ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از سوار شدن کشتی‌های ساحلی USS Tempest و USS Typhoon به یک کشتی ماهیگیری در شمال دریای عرب، حدود 1400 تفنگ AK-47 و 266000 گلوله مهمات کشف شد.

ارزیابی شد که کشتی بدون تابعیت از ایران سرچشمه گرفته و در مسیری که در گذشته برای حمل و نقل غیرقانونی سلاح به حوثی‌ها در یمن از آب‌های بین‌المللی استفاده می‌شده، عبور کرده است.

نیروی دریایی گفت که خدمه 5 نفره کشتی خود را اتباع یمنی معرفی کردند و به یمن بازگردانده خواهند شد. اسلحه ها توقیف شدند، در حالی که خود کشتی تلقی می شد “یک خطر برای ناوبری برای حمل و نقل تجاری” و غرق شد

در سال 2015، شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال سلاح به شورشیان حوثی در یمن را ممنوع کرد. آمریکا و ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی که در کنار عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مخلوع یمن می جنگند، بارها ایران را به ارسال سلاح برای حوثی ها متهم کرده اند.

تهران تاکنون درباره توقیف این کشتی در دریای عرب اظهار نظری نکرده است، اما در گذشته قاچاق سلاح به یمن را رد کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: