سعد الجبری سعودی که ادعا می کند ولیعهد محمد بن سلمان می خواهد او را بکشد برنده یک مرحله قانونی شد.

عربستانی که ادعا می کند ولیعهد می خواهد او را بکشد برنده یک قدم قانونی است

سعد الجابری مدعی شد که ولیعهد محمد بن سلمان در تلاش است تا او را به قتل برساند

یک قاضی آمریکایی به ایر کانادا و لوفت هانزا دستور داد تا سوابق سفر را برای استفاده به عنوان مدرک توسط یک مقام بلندپایه سابق سعودی که مدعی است محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در تلاش برای کشتن او است، حفظ کنند.

قاضی ناحیه ایالات متحده، تیموتی کلی در واشنگتن، حکم داد که این پرونده ها باید برای استفاده توسط سعد الجابری، مقام سابق، در دسترس باشد، در صورتی که شکایت وی علیه ولیعهد از یک درخواست معلق برای پرتاب آن جان سالم به در ببرد.

کلی در تصمیم روز پنجشنبه گفت: “سوابق با تخریب احتمالی به اندازه کافی برای این پرونده مهم هستند به طوری که از دست دادن آنها صدمات جبران ناپذیری به شاکی وارد می کند.”

شکایت الجابری که در آگوست 2020 تنظیم شد، شاهزاده محمد را متهم می کند که چند هفته پس از ترور جمال خاشقجی، ستون نویس واشنگتن پست، به دستور پادشاه عربستان سعودی، نیروهایی را در ایالات متحده مستقر کرده تا او را ردیابی کنند و سپس تیمی را برای قتل او اعزام کرده است.

الجابری استدلال می کند که سوابق خطوط هوایی حرکت قاتلان احتمالی او را نشان می دهد و آنها را برای پرونده بسیار مهم می کند. او درخواست مجوز برای احضار خطوط هوایی برای دسترسی فوری به داده‌ها کرده بود، اما کلی گفت که برای این کار خیلی زود است زیرا او هنوز در مورد درخواست رد دعوا تصمیمی نگرفته است.

مایکل کی کلوگ، وکیل شاهزاده، از اظهار نظر خودداری کرد.

الجابری بر اساس قانون حفاظت از قربانیان شکنجه و قانون شکنجه بیگانه، که به سیستم دادگاه ایالات متحده صلاحیت رسیدگی به دعاوی مربوط به انواع خاصی از جرایم را می دهد، از شاهزاده محمد – حاکم واقعی عربستان سعودی که اغلب از او به عنوان MBS یاد می شود – شکایت می کند. در کشورهای دیگر. او مدعی است که MBS دو فرزندش را در عربستان سعودی ربوده است و شاهزاده دیگران را تهدید کرده است که او را از مخفیگاه خارج کنند.

الجابری در این دعوا گفت که طی چندین دهه خدمت در دولت عربستان سعودی، از اطلاعات حساس در مورد “توطئه سیاسی پنهانی شاهزاده محمد در دربار سلطنتی” و همچنین معاملات تجاری و نقش او در ایجاد تیمی از عوامل برای کشتن مطلع شد. خاشقجی

پرونده الجابری علیه محمد بن سلمان، 1:20-cv-02146، دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه کلمبیا (واشنگتن) است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)