«کشتی‌های ناپدید شدن» در آب‌های چین مشکل جدیدی برای تجارت جهانی: گزارش

«کشتی‌های ناپدید شدن» در آب‌های چین مشکل جدیدی برای تجارت جهانی: گزارش

کشتی‌های موجود در آب‌های چین در حال ناپدید شدن از سیستم‌های ردیابی صنعتی هستند که مشکلی برای تجارت جهانی است

هنگ کنگ:

در جدیدترین دردسر زنجیره تامین جهانی، کشتی‌ها در آب‌های چین در حال ناپدید شدن از سیستم‌های ردیابی صنعت هستند.

لورا هه، که در یک مقاله نظری در CNN نوشت، تحلیلگران متوجه کاهش ترافیک حمل و نقل در اواخر اکتبر شدند، زیرا چین آماده است تا قوانینی را در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها وضع کند.

به گزارش سی ان ان، تمایل چین برای حفظ کنترل مطلق بر همه داده ها و اطلاعات در داخل مرزهایش تعجب آور نیست، زیرا رئیس جمهور شی جین پینگ همچنان به تسلط مجدد حزب کمونیست حاکم در هر جنبه از اقتصاد و جامعه ادامه می دهد.

این کشور برای خودکفایی اقتصادی تلاش می کند زیرا با تهدیدات خارجی مانند تحریم های ایالات متحده بر روی فناوری های کلیدی مواجه است.

شی جین پینگ بر اهداف خوداتکایی خود در سال‌های قبل و در طول جنگ تجاری و فنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده تاکید کرد. برای مثال «ساخت چین 2025»، یک طرح بلندپروازانه برای سوق دادن بخش تولید چین به حوزه‌های فناوری پیشرفته‌تر، این نکته است.

معمولاً شرکت‌های داده‌های حمل و نقل می‌توانند کشتی‌ها را در سرتاسر جهان ردیابی کنند، زیرا به سیستم شناسایی خودکار یا گیرنده AIS مجهز هستند.

این سیستم به کشتی‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی مانند موقعیت، سرعت، مسیر و نام را به ایستگاه‌هایی ارسال کنند که در امتداد خطوط ساحلی با استفاده از رادیو فرکانس بالا قرار دارند. اگر یک کشتی خارج از برد آن ایستگاه ها باشد، می توان اطلاعات را از طریق ماهواره مبادله کرد.

اما این اتفاق در دومین اقتصاد بزرگ جهان، بازیگر مهم تجارت جهانی، نمی افتد. بر اساس داده‌های ارائه‌دهنده داده‌های کشتیرانی جهانی VesselsValue، در سه هفته گذشته، تعداد کشتی‌هایی که سیگنال‌ها را از کشور ارسال می‌کنند، نزدیک به 90 درصد کاهش یافته است.

در همین حال، وزارت امور خارجه چین به سی‌ان‌ان بیزینس گفت که ایستگاه‌های AIS در امتداد خطوط ساحلی چین که به طور قانونی مطابق با معاهدات بین‌المللی ساخته شده‌اند، «تعطیل نشده‌اند» و «به‌طور عادی کار می‌کنند».

پلتفرم‌های AIS در دسترس عموم نیز به طور عادی کار می‌کنند.

دفتر اطلاع رسانی شورای دولتی، که به عنوان دفتر مطبوعاتی کابینه کشور عمل می کند، به درخواستی برای اظهار نظر در مورد اینکه چرا ارائه دهندگان کشتیرانی دسترسی به داده ها را از دست می دهند، پاسخ نداد.

اما تحلیلگران فکر می‌کنند که مقصر را پیدا کرده‌اند: قانون حفاظت از اطلاعات شخصی چین که از اول نوامبر اجرایی شد. این قانون از شرکت‌هایی که داده‌ها را پردازش می‌کنند می‌خواهد قبل از اینکه اجازه دهند اطلاعات شخصی از خاک چین خارج شود، تأییدیه را از دولت چین دریافت کنند – قانونی که ترس را منعکس می‌کند. لورا گزارش داد که در پکن چنین داده هایی ممکن است به دست دولت های خارجی برسد.

قانون به اطلاعات حمل و نقل اشاره ای نمی کند. به گفته آناستاسیس توروس، رهبر تیم شبکه AIS در Marine Traffic، ارائه‌دهنده بزرگ اطلاعات ردیابی کشتی، ارائه‌دهندگان داده چینی ممکن است به عنوان یک اقدام احتیاطی اطلاعات را مخفی کنند.

سایر کارشناسان صنعت سرنخ های بیشتری از تأثیر این قانون دارند. کوک گفت که همکارانش در چین به او گفته‌اند که برخی از فرستنده‌های AIS در ابتدای ماه به دستور مقامات امنیت ملی از ایستگاه‌های مستقر در خطوط ساحلی چین حذف شده‌اند. لورا گفت: تنها سیستم‌هایی که اجازه باقی ماندن دارند باید توسط “طرفین واجد شرایط” نصب شوند.

همه داده ها از بین نمی روند، هنوز هم می توان از ماهواره ها برای گرفتن سیگنال های کشتی ها استفاده کرد. اما توروس گفت که وقتی یک کشتی به ساحل نزدیک است، اطلاعات جمع آوری شده در فضا به خوبی آن چیزی نیست که می توان روی زمین جمع آوری کرد.

با نزدیک شدن به کریسمس، از دست دادن اطلاعات از سرزمین اصلی چین – محل استقرار شش بندر از 10 بندر شلوغ کانتینری جهان – می تواند مشکلات بیشتری را برای صنعت کشتیرانی جهانی که قبلاً مشکل دار است ایجاد کند.

زنجیره‌های تامین در سال جاری تحت فشار قرار گرفته‌اند، زیرا بنادر به شدت شلوغ تلاش می‌کنند تا با افزایش سریع تقاضا برای کالاها مقابله کنند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)