رئیس جدید اینترپل متهم به شکنجه – RT World News

ژنرال اماراتی احمد ناصر الرئیسی علیرغم اتهامات “شکنجه” علیه وی و نگرانی گروه های حقوق بشر مبنی بر دست داشتن او در هدف قرار دادن “منتقدان صلح جو” به عنوان رئیس پلیس اینترپل انتخاب شد.

این انتصاب صبح پنجشنبه توسط اینترپل در حساب توییتر خود اعلام شد و الرئیسی این نقش عمدتاً تشریفاتی را برای یک دوره چهار ساله بر عهده گرفت.

انتخاب او به این سمت در مقابل پس‌زمینه‌ای از انتقادات، از جمله از سوی گروه‌های حقوق بشر و اعضای پارلمان اروپا (پارلمان اروپا) به دلیل اقدامات ادعایی قبلی‌اش و تأثیری که انتصاب او می‌توانست بر اینترپل داشته باشد، صورت گرفت.

در ماه‌های اخیر، شکایت‌هایی در فرانسه و ترکیه مطرح شده است که الرئیسی را متهم کرده‌اند “اعمال غیرانسانی و شکنجه.” دو مرد بریتانیایی با طرح شکایت او را متهم به دست داشتن در دستگیری و آزار فیزیکی کردند.

با توجه به اینکه مقر اینترپل در لیون فرانسه است، توسط وکیل آنها پیشنهاد شده است که این شکایت می تواند او را از انجام وظایف خود به عنوان رئیس اینترپل منع کند زیرا ممکن است “دستگیر و تحت بازجویی برای شکنجه” اگر او “پا در خاک فرانسه می گذارد.”

در اکتبر 2020، چندین سازمان غیردولتی از هرگونه توجه به الرئیسی برای این نقش انتقاد کردند و مدعی شدند که وی بخشی از یک دستگاه امنیتی که همچنان به طور سیستماتیک منتقدان صلح جو را هدف قرار می دهد.

ادامه مطلب


ماموریت جهانی به رهبری اینترپل بیش از 280 مظنون قاچاق انسان را دستگیر و 430 قربانی را آزاد کرد.

با تکرار نگرانی‌های مطرح شده توسط گروه‌های حقوق بشر، سه عضو پارلمان اروپا در اوایل نوامبر به رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، نامه‌ای برای اعتراض به انتصاب احتمالی الرئیسی نوشتند.

«انتخاب ژنرال رئیسی مأموریت و شهرت اینترپل را تضعیف می‌کند و توانایی این سازمان را برای اجرای مؤثر مأموریت خود به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد». سه نفر نوشتند

امارات قبلاً اتهامات مطرح شده علیه الرئیسی را رد کرده بود و سفارت لندن بیانیه ای برای دفاع از وی صادر کرد. “متخصص برجسته با سابقه 40 ساله در پلیس محلی و ملی.”

امارات با رد هرگونه پیشنهادی که الرئیسی به دنبال تغییر ماموریت اینترپل است، افزود که او متعهد به محافظت از مردم، ایمن‌تر کردن جوامع و ارائه آخرین ابزارهای اجرای قانون جهانی در مبارزه با شبکه‌های جنایی پیچیده باقی خواهد ماند.»

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!