اتحادیه اروپا قوانین سفر را تشدید می کند و از اتحادیه خارج می شود – RT World News

اتحادیه اروپا به کشورهای عضو توصیه می‌کند که فقط در صورت واکسینه شدن یا بهبودی از کووید-19، مسافران خارج از این بلوک را وارد کنند. طبق قوانین پیشنهادی، مسافران باید هر 9 ماه یک بار تزریق تقویت کننده انجام دهند.

در پیشنهادی که روز پنجشنبه منتشر شد، کمیسیون اروپا توصیه کرد که از مارس 2022، 27 کشور عضو اتحادیه اروپا فقط به مسافران واکسینه شده، بهبود یافته یا ضروری (مانند رانندگان کامیون) از خارج از بلوک اجازه ورود بدهند. مسافران بالقوه باید ثابت کنند که آخرین واکسینه شدن آنها بیش از 9 ماه قبل از ورود نیست، حرکتی که اساسا تزریق واکسن تقویتی را برای بیشتر مسافران اجباری می کند.


یک مقام سازمان جهانی بهداشت می گوید، زمان آن رسیده است که جرقه های اجباری در اروپا را در نظر بگیریم

اتحادیه اروپا در حال حاضر توصیه می کند که کشورهای عضو اجازه ورود مسافران از فهرستی از بیش از 20 کشور را بدهند “وضعیت اپیدمیولوژیک خوب.” مسافران از این مکان‌ها – که شامل کانادا، نیوزلند و امارات می‌شوند – با گواهی واکسن، مدرک بهبودی یا اثبات منفی بودن تست کووید-19 اجازه ورود به اتحادیه اروپا را دارند. بر اساس قوانین جدید، این فهرست حذف خواهد شد و مسافران به تنهایی بر اساس وضعیت واکسیناسیون یا بهبودی خود اجازه ورود خواهند داشت.

در حال حاضر آژانس دارویی اروپا (EMA) واکسن های فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسن را تایید کرده است. اسپوتنیک-وی روسیه و همچنین عکس های Sanofi-GSK و سینوفارم چین توسط آژانس در دست بررسی است.

بر اساس پیشنهاد جدید، اتحادیه اروپا به مسافرانی که با واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) واکسینه شده اند، اجازه ورود می دهد، اما نه EMA. این امر باعث می‌شود هر کسی که با SInopharm، Sinovac، و دو واکسن ساخت هند دیگر ضربه خورده است، وارد شود، تا زمانی که نتیجه آزمایش منفی و همچنین اثبات واکسیناسیون را ارائه کنند.

پیشنهاد کمیسیون باید توسط شورای اروپا تایید شود و در صورت تصویب برای همه کشورهای اتحادیه اروپا به جز ایرلند که عضو منطقه شینگن عاری از مرز نیست اعمال خواهد شد.

حدود 67 درصد از شهروندان اتحادیه اروپا در حال حاضر در برابر کووید-19 واکسینه شده اند، اگرچه کشورهای مختلف نرخ جذب متفاوتی را مشاهده کرده اند. با این حال، حتی در ایرلند که بالاترین نرخ واکسیناسیون را در بلوک دارد با 93 درصد، موارد جدید هفتگی ویروس از ابتدای اکتبر سه برابر شده است و دولت ایرلند محدودیت‌های جدیدی را برای زندگی روزمره در نظر گرفته است.

بدیهی است که همه گیری هنوز تمام نشده است. دیدیه ریندرز، کمیسر اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفت و افزود “قوانین سفر باید این وضعیت ناپایدار را در نظر بگیرد.”

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!