کشته شدن 10 شیر توسط گله داران در کنیا با تشدید درگیری بین انسان و حیوان

کشته شدن 10 شیر توسط گله داران در کنیا با تشدید درگیری بین انسان و حیوان

شیرها به دلیل پایان خشکسالی که شکار سخت تر می شود کشته شدند.

بر اساس گزارشی در کنیا، ده شیر، از جمله یکی از مسن‌ترین شیرهای کشور، طی یک هفته در کنیا به دلیل درگیری انسان و حیوان کشته شدند که منجر به ابراز نگرانی دولت شد. CNN. سرویس حیات وحش کنیا (KWS) گفت که شش تن از این شیرها تنها در روز شنبه کشته شدند. سخنگوی این سازمان به این رسانه گفت: «تعداد غیرمعمول زیادی شیر است که باید یک دفعه کشته شوند». بر اساس بیانیه مطبوعاتی KWS، این شش شیر 11 بز و یک سگ را کشتند.

به گفته سازمان حفاظت از محیط زیست Lion Guardian، لونکیتو، یکی از قدیمی ترین شیرهای کنیا 19 ساله، در جستجوی غذا از یک منطقه حفاظت شده خارج شده و به داخل آغل دام رفته بود و توسط یک صاحب دام کشته شد. CNN.

این به دلیل پایان خشکسالی اتفاق افتاد زیرا شکار طعمه وحشی دشوارتر می شود. صاحبان دام نیز در این زمان بسیار هوشیار هستند تا حیوانات را از دست ندهند.

کنیا بدترین خشکسالی خود را در 40 سال اخیر تجربه می کند.

KWS روز شنبه میزبان نشستی بود که با حضور مردم محلی و مقامات دولتی برگزار شد تا در مورد قتل های اخیر بحث شود.

این سازمان گفت: «بحث‌ها بر روی کشف راه‌هایی برای به حداقل رساندن خطر درگیری بین انسان و حیات وحش، از جمله توسعه سیستم‌های هشدار اولیه برای هشدار دادن به جوامع از حضور حیات وحش در مجاورتشان متمرکز بود.

وی افزود: «بحث‌های بیشتر بر تصویر گسترده‌تر کاوش در تعارض انسان و حیات وحش در زمینه معیشت جامعه و اشتراک منافع به سمت یک همزیستی هماهنگ در جامعه باز و مناظر حیات وحش متمرکز شد».

در همین حال، سازمان ملل اعلام کرد شیرهایی که روز شنبه کشته شدند بخشی از اکوسیستم آمبوسلی شهرستان کاجیادو، یک سایت ذخیره‌گاه زیست کره یونسکو در نزدیکی کوه کلیمانجارو بودند.