تحقیقات جدید ادعا می‌کند جایی که شما زندگی می‌کنید، شما را مستعد ابتلا به کووید طولانی مدت می‌کند

تحقیقات جدید ادعا می‌کند جایی که شما زندگی می‌کنید، شما را مستعد ابتلا به کووید طولانی مدت می‌کند

Long Covid برای انواع مشکلات بهداشتی مداوم به دنبال عفونت کووید استفاده می شود.

وقتی همه‌گیری کووید سه سال پیش آغاز شد، جهان ناآماده را غافلگیر کرد و منجر به افزایش شیوع عفونت و مرگ و میر شد. با گذشت ماه‌ها، واکسن‌هایی برای محافظت از مردم در برابر کروناویروس اختراع شد. اما چندین نفر که بیماری شدید مرتبط با کووید را گزارش کردند، از آسیب به اندام های داخلی شکایت داشتند. آنها همچنین از مشکلات سیستم ایمنی و التهاب رنج می بردند. نتیجه – کووید طولانی، عبارتی برای انواع مسائل بهداشتی مداوم که یک فرد ممکن است به دنبال عفونت کووید تجربه کند. اکنون، یک تحقیق جدید ادعا کرده است که خطر ابتلا به کووید طولانی مدت برای افرادی که در مناطق فقیرتر زندگی می کنند بیشتر است.

در مقاله ای که در انجمن سلطنتی پزشکی منتشر شد، محققان گفتند که شانس ابتلای طولانی مدت به کووید برای کسانی که در محروم ترین مناطق زندگی می کنند در مقایسه با افرادی که در مناطق محروم زندگی می کنند، 46 درصد بیشتر است.

این تحقیق بر اساس تجزیه و تحلیل داده های بیش از 200000 بزرگسال در سن کار از دفتر آمار ملی (ONS) در بریتانیا برای ایجاد ارتباط بین کووید طولانی و وضعیت اجتماعی-اقتصادی در طیف وسیعی از بخش های شغلی است.

محققان درگیر در این مطالعه از دانشگاه های ساوتهمپتون و آکسفورد هستند. آنها در این مقاله گفتند که زنان به‌رغم منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، به‌طور کلی در معرض خطر ابتلا به کووید طولانی‌مدت قرار دارند. این مطالعه بیان کرد که زنان در مناطق مرفه هنوز بیشتر از مردان در مناطق محروم بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

دکتر نذرالاسلام، از دانشکده پزشکی دانشگاه ساوتهمپتون و دپارتمان نافیلد، می‌گوید: «اگرچه گروه‌های شغلی خاصی، به‌ویژه کارگران خط مقدم و ضروری، به‌طور نابرابر تحت تأثیر همه‌گیری کووید-19 قرار گرفته‌اند، مطالعات در مورد کووید-۱۹ طولانی مدت کم است». بهداشت جمعیت در دانشگاه آکسفورد، در مورد این تحقیق گفت.

“یافته‌های ما با تحقیقات قبل از همه‌گیری در مورد سایر شرایط بهداشتی مطابقت دارد، و نشان می‌دهد که کارگران با وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین‌تر نسبت به افرادی که موقعیت اجتماعی-اقتصادی بالاتر اما شغل مشابهی دارند، نتایج سلامت ضعیف‌تری دارند و مرگ‌ومیر زودرس بالاتری دارند. گروه‌های شغلی» به نقل از محقق ارشد مستقل.

محققان توصیه کردند که سیاست‌های بهداشتی آینده هنگام بررسی نحوه درمان و مدیریت طولانی مدت کووید، عواملی مانند جنسیت، محرومیت و شغل را در نظر بگیرند.