بریتانیا صدها موشک و پهپاد دفاع هوایی به اوکراین می دهد

بریتانیا صدها موشک و پهپاد پدافند هوایی به اوکراین می دهد

بریتانیا پس از ایالات متحده دومین کشور بزرگ ارائه دهنده کمک نظامی به اوکراین است.

لندن، انگلستان:

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه وارد بریتانیا شد تا با ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، دیدار کند، که وی متعهد شد که «صدها» موشک‌های دفاع هوایی و پهپادهای تهاجمی دوربرد برای جلوگیری از تهاجم روسیه داشته باشد.

ورود زلنسکی که توسط دولت بریتانیا تایید شد، پس از آن صورت می‌گیرد که او در جریان سفرهای آخر هفته خود به فرانسه و آلمان در آستانه یک حمله متقابل علیه روسیه، وعده‌های تازه‌ای برای کمک نظامی به دست آورد.

زلنسکی پیش از دیدار با سوناک در خلوتگاه چکرز در کشور نخست وزیر، در توییتی نوشت: «بریتانیا در زمینه گسترش توانایی‌های خود در زمین و هوا پیشرو است».

وی گفت: “این همکاری امروز ادامه خواهد داشت. من با دوستم ریشی ملاقات خواهم کرد. ما مذاکرات اساسی را رو در رو و در هیئت ها انجام خواهیم داد.”

سوناک خاطرنشان کرد که این گفتگوها در چارچوب نشست سران شورای اروپا در ایسلند – که زلنسکی به صورت ویدئویی در آن صحبت خواهد کرد – و نشست سران G7 در ژاپن انجام می شود.

نخست‌وزیر در بیانیه‌ای گفت: «این لحظه‌ای حیاتی در مقاومت اوکراین در برابر جنگ تهاجمی وحشتناکی است که آن‌ها انتخاب نکرده‌اند یا تحریک نکرده‌اند».

وی گفت: ما نباید آنها را ناامید کنیم.

او ادامه داد: «خط مقدم جنگ تجاوزکارانه پوتین (رئیس جمهور ولادیمیر) ممکن است در اوکراین باشد، اما خطوط گسل در سراسر جهان کشیده شده است.

این به نفع همه ماست که اطمینان حاصل کنیم که اوکراین موفق می شود و بربریت پوتین پاداشی دریافت نمی کند.»

در بیانیه بریتانیا آمده است که در Chequers، Sunak “تامین بیشتر صدها موشک دفاع هوایی و سیستم های هوایی بدون سرنشین بیشتر از جمله صدها پهپاد جدید تهاجمی دوربرد با برد بیش از 200 کیلومتر” (125 مایل) را تایید خواهد کرد.

همه اینها در ماه‌های آتی ارائه خواهند شد، زیرا اوکراین آماده می‌شود مقاومت خود را در برابر تهاجم روسی تشدید کند.»

آخرین محموله پس از آن انجام شد که هفته گذشته بریتانیا به اولین کشور غربی تبدیل شد که موشک های کروز دوربرد را با موشک های طوفان سایه خود به اوکراین ارائه کرد.

بریتانیا پس از ایالات متحده، دومین تامین کننده بزرگ کمک نظامی به اوکراین است و آموزش پروازهای جنگی را به برنامه کمک خود اضافه کرده است، البته نه جت های جنگنده.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)