کره شمالی نوع جدیدی از سلاح را اعلام کرد – اخبار RT World

پیونگ یانگ اعلام کرد که آخرین آزمایش آن موشکی با سوخت جامد با “کاربرد نظامی” بیشتر دارد.

کره شمالی مدعی شده است که آزمایش موشکی اخیر این کشور کارایی موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) تازه توسعه یافته را تأیید کرده است که به شدت آن را تقویت خواهد کرد. “وضعیت ضد حمله هسته ای” و کمک به اعتصاب “ناراحتی و وحشت شدید” در دشمنانش

سوخت جامد جدید Hwasong-18 دولت کره شمالی روز جمعه در بیانیه ای از طریق شبکه دولتی صدای کره اعلام کرد که روز پنجشنبه با موفقیت آزمایشی پرتاب شد و هر سه پله به سلامت در آب های سواحل شرقی کشور فرود آمدند. رهبر کره شمالی کیم جونگ اون “هدایت شده” پرتاب در محل و ICBM جدید را به عنوان مدرک دیگری برای کشور تحسین کرد “قدرت فن آوری دفاعی رو به افزایش.”

آزمایش روز پنجشنبه در ابتدا هشدارهای حمله هوایی را در ژاپن ایجاد کرد، تا زمانی که مقامات تأیید کردند که موشک هیچ تهدیدی برای جزیره شمالی هوکایدو ندارد. پیونگ یانگ گفت که مرحله اول ICBM در یک مسیر استاندارد تنظیم شده بود، در حالی که مراحل دوم و سوم در حالت زاویه بالا پرواز کردند. “با در نظر گرفتن امنیت کشورهای همسایه.”

شلیک آزمایشی این امکان را فراهم کرد که تضمین و اطمینان حاصل شود که تمام عناصر سیستم تسلیحات استراتژیک نوع جدید به درستی به الزامات طراحی رسیده اند و ICBM نوع جدید یک وسیله تهاجمی استراتژیک قدرتمند با کاربرد نظامی بیشتر است. “ بیانیه گفت. کیم افزود که هواسونگ-18 زرادخانه استراتژیک کره شمالی را تقویت می کند و این کشور را قادر می سازد تا به “هسته ای با سلاح هسته ای” و به “مقابله کامل با تقابل کامل.”


ژاپن به دلیل ترس از موشک دستور تخلیه داد

پیونگ یانگ امسال در بحبوحه تشدید تنش ها با کره جنوبی 9 آزمایش موشکی انجام داده است. دولت کیم هفته گذشته هشدار داد که مانورهای نظامی مشترک سئول با نیروهای آمریکایی شبه جزیره را به سمت شرق سوق داده است. “در آستانه یک جنگ هسته ای.” دو کره از نظر فنی همچنان در حال جنگ هستند، زیرا به جنگ 1950-1953 خود به جای یک معاهده صلح پایان دادند.

کیم گفت که دولت او دشمنان کره شمالی را مجبور خواهد کرد بحران امنیت را به وضوح درک کنید، باعث پشیمانی آنها می شود “انتخاب اشتباه آنها در ناامیدی.”

به عنوان یک ICBM سوخت جامد، Hwasong-18 را می توان برای پرتاب سریعتر از موشک های سوخت مایع آماده کرد و شناسایی و رهگیری آن را دشوارتر می کند. پیونگ یانگ برد موشک جدید را فاش نکرد. نسل قبلی ICBM این کشور، Hwasong-17، به عنوان یک موشک هیولا طبق گزارش ها می تواند تا 15000 کیلومتر (9320 مایل) سفر کند. پیونگ یانگ حدود 11000 کیلومتر با واشنگتن فاصله دارد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: