گوگل دستور داد داده های جمع آوری شده توسط آژانس های جاسوسی ایالات متحده – RT World News را افشا کند

دادگاه عالی کره جنوبی برتری قوانین ایالات متحده بر حریم خصوصی شهروندان را زیر سوال برد

دادگاه عالی کره جنوبی به گوگل دستور داده است که هر گونه اطلاعات شخصی را که از شهروندان کره جنوبی جمع آوری کرده و با اشخاص ثالث از جمله سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده به اشتراک گذاشته است، افشا کند. این تصمیم الزام آور است، حتی با وجود ادامه پرونده علیه غول فناوری در دادگاه بدوی.

حکم روز پنجشنبه پس از آن صادر شد که چندین شاکی کره جنوبی از گوگل و شعبه محلی آن، Google Korea شکایت کردند و به دنبال وادار کردن شرکت به افشای اطلاعات جمع آوری یا اشتراک گذاری آن ها بودند. آنها ادعا کردند که اطلاعات شخصی از طریق برنامه “PRISM” به آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) منتقل شده است که حجم عظیمی از داده ها را از اینترنت، از جمله ارتباطات خصوصی، و همچنین از ارائه دهندگان خدمات به طور مستقیم جمع آوری می کند.

در حالی که قانون کره جنوبی الزام می کند که ارائه دهندگان خدمات اینترنتی باید به سؤالات مشتریان مربوط به داده های شخصی خودشان و اینکه آیا آنها با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته شده است پاسخ دهند، دادگاه تجدید نظر قبلاً حکم داده بود که Google حق دارد چنین درخواست هایی را تا زمانی که تصمیم گرفته شده است رد کند. مطابق با قوانین آمریکا


آمریکا از متحدان اصلی خود جاسوسی کرد.  بالاخره مقاومت خواهند کرد؟

با این حال، دادگاه عالی تا حدی آن حکم را لغو کرد و دریافت که گوگل باید اطلاعات مربوطه را در صورت درخواست بدون توجه به قوانین آمریکا فاش کند، اگرچه با این وجود پرونده را برای ادامه دادخواهی به دادگاه بدوی بازگرداند.

“باید توجه جامعی به این موضوع صورت گیرد که آیا نیاز به احترام به قوانین خارجی به طور قابل توجهی برتر از نیاز به حفاظت از اطلاعات شخصی است.” دادگاه در بیانیه ای اعلام کرد.

دادگاه عالی همچنین حکم داد که حتی اگر داده‌های شخصی به دلایل قانونی به یک سرویس اطلاعاتی خارجی منتقل شده باشد، شرکت‌ها همچنان باید این واقعیت را پس از اینکه شخص مورد نظر دیگر تحت تحقیق قرار نگرفته، افشا کنند.


تلاش‌های ایالات متحده برای ممنوعیت TikTok یک طرح ناب توسط بزرگترین قدرت جاسوسی جهان است

گوگل کره در بیانیه ای اعلام کرد تصمیم روز پنجشنبه را بررسی خواهد کرد “با دقت،” و ادعا کرد که حفظ حریم خصوصی کاربران برای شرکت در اولویت است.

برنامه PRISM برای اولین بار در سال 2013 و پس از آن که ادوارد اسنودن، پیمانکار NSA، مجموعه گسترده ای از اسناد طبقه بندی شده را فاش کرد که از جمله میزان نظارت انبوه داخلی در ایالات متحده را نشان می داد، برای عموم آشکار شد. طبق مطالب فاش شده، PRISM زمانی بوده است “منبع شماره یک اطلاعات خام مورد استفاده برای گزارش های تحلیلی NSA” پس از آن که در سال 2007 در زمان پرزیدنت جورج دبلیو بوش راه اندازی شد. این برنامه به دلیل دامنه گسترده اش مورد انتقاد طرفداران حریم خصوصی قرار گرفته است و اسنودن آن را می داند. “خطرناک” و متهم کردن NSA به “اعمال جنایتکارانه برهنه و تهاجمی.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: