کره شمالی می گوید موشک بالستیک جدید «سوخت جامد» را آزمایش کرده است

کره شمالی می گوید موشک بالستیک جدید «سوخت جامد» را آزمایش کرده است

کره شمالی اعلام کرد آخرین آزمایش تسلیحاتی این کشور یک موشک بالستیک قاره پیمای «سوخت جامد» بوده است.

سئول:

رسانه های دولتی روز جمعه اعلام کردند که کره شمالی اعلام کرد که آخرین آزمایش تسلیحاتی این کشور یک موشک بالستیک قاره پیما «سوخت جامد» بوده و کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفته است که این آزمایش گام بزرگی در ظرفیت پیونگ یانگ برای انجام یک حمله متقابل هسته ای است.

خبرگزاری KCNA گزارش داد که موشک ICBM جدید “هواسونگ-18” روز پنجشنبه به عنوان ابزار کلیدی نیروی نظامی استراتژیک مورد آزمایش قرار گرفت.

بر اساس گزارش KCNA، کیم گفت که توسعه ICBM “بازدارندگی استراتژیک ما را تا حد زیادی سازماندهی می کند و اثربخشی ضد حمله هسته ای ما را تقویت می کند.”

ارتش سئول روز پنجشنبه اعلام کرد که یک موشک بالستیک “متوسط ​​برد یا بلندتر” را شناسایی کرده است که در یک مسیر بالا – نه به بیرون – از منطقه پیونگ یانگ در ساعت 7:23 صبح (1023 به وقت گرینویچ) پرتاب شده است که 1000 کیلومتر (620 مایل) پرواز کرده است. .

همه موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای شناخته‌شده پیونگ یانگ با سوخت مایع هستند و موشک‌های ICBM سوخت جامد که می‌توانند از خشکی یا زیردریایی پرتاب شوند، مدت‌هاست که در صدر فهرست آرزوهای کیم قرار دارند.

نگهداری و حمل و نقل این موشک‌ها آسان‌تر، پایدارتر و سریع‌تر آماده‌سازی برای پرتاب می‌شوند و بنابراین شناسایی و نابودی پیشگیرانه سخت‌تر است.

در رژه نظامی در پیونگ یانگ در ماه فوریه، کره شمالی رکورد تعداد موشک های بالستیک هسته ای و قاره پیما را به نمایش گذاشت، از جمله آنچه به گفته تحلیلگران احتمالاً یک ICBM جدید سوخت جامد بود.

این اعلامیه چند روز پیش از این است که کره شمالی قرار است یکی از مهم ترین سالگردهای سیاسی خود، روز خورشید در 15 آوریل را جشن بگیرد.

این تاریخ به یاد سالگرد تولد کیم ایل سونگ رهبر بنیانگذار این کشور است و معمولاً با آزمایش های مهم سلاح یا رژه نظامی جشن گرفته می شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)