کره شمالی از ماهواره جاسوسی جدید – اخبار RT World

کره شمالی می گوید کار بر روی اولین ماهواره شناسایی خود را تکمیل کرده و در حال آماده شدن برای اولین پرتاب آن است و بر نیاز به تقویت قابلیت های نظامی خود در بحبوحه تهدیدات مستمر از سوی ایالات متحده و کره جنوبی تاکید می کند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، پس از بازدید از آژانس توسعه فضایی کشور یک روز قبل، از ماهواره نظامی جدید روز سه شنبه رونمایی کرد و گفت این فناوری باعث تقویت پیونگ یانگ می شود. “بازدارندگی جنگ” با توجه به واشنگتن و سئول “وضعیت نظامی ضد کره شمالی.”

“در این شرایط، طبیعی است که دولت ما بازدارندگی نظامی را متناسب با محیط امنیتی کنونی توسعه دهد، و دستیابی و بهره برداری از ابزارهای شناسایی نظامی برای افزایش کارایی نظامی ما ضروری است.” کیم به نقل از خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) گفت.


کره شمالی به نوع جدیدی از سلاح می بالد

رهبر گفت که ماهواره جاسوسی را با موفقیت پرتاب کرد – که او به سادگی آن را دوبله کرد “ماهواره تجسسی نظامی شماره 1” – در حال حاضر است “مهم ترین وظیفه اولیه” برای ارتش، با اشاره به اینکه اولین سفر خود به فضا برای اواخر این ماه برنامه ریزی شده است.

در دسامبر گذشته، کیم گفت که کره شمالی اقدامی را انجام داده است “مرحله پایانی مهم” آزمایش برای قرار دادن یک ماهواره recon در مدار، نشان می دهد که ارتش پیشرفت تدریجی در فناوری جدید داشته است.

پیونگ یانگ در سال گذشته آزمایش‌های تسلیحاتی متعددی را در پاسخ به مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام داده است که آن را تمرینی برای تهاجم می‌داند و در ماه‌های اخیر چندین سلاح جدید را تبلیغ کرده است. در ماه مارس، کره شمالی یک پهپاد زیرآبی را به نمایش گذاشت که به گفته آن‌ها قادر به تولید است “سونامی رادیواکتیو” در حالی که هفته گذشته مدعی شد موشک بالستیک قاره پیمای جدید Hwasong-18 (ICBM) خود را با موفقیت آزمایش کرده است.

واشنگتن و سئول بارها آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی را محکوم کرده‌اند، اما از کاهش عملیات نظامی در اطراف شبه جزیره کره خودداری کرده‌اند و اصرار دارند که رزمایش‌های جنگی با شلیک مستقیم ماهیت دفاعی دارند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: