متا اخراج‌های بیشتری را در فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام آماده می‌کند

متا اخراج‌های بیشتری را در فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام آماده می‌کند

مارک زاکربرگ، بنیانگذار متا، می‌خواهد شرکت کارآمدتر باشد. (فایل)

شرکت متا پلتفرم قرار است از روز چهارشنبه اخراج‌های سراسری شرکت را آغاز کند زیرا تیم‌ها را بازسازی می‌کند و در راستای هدف بنیانگذار مارک زاکربرگ برای کارایی بیشتر تلاش می‌کند.

شرکت مادر فیسبوک از طریق یادداشتی که توسط اخبار بلومبرگ مشاهده شد، به مدیران اطلاع داد تا برای اعلام کاهش مشاغل در روز چهارشنبه آماده شوند. این نشان می‌دهد که فیس‌بوک، واتس‌اپ، اینستاگرام و آزمایشگاه‌های واقعیت – که تلاش‌های واقعیت مجازی و سخت‌افزار Quest این شرکت را در خود جای داده است، همگی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. این حرکت بخشی از یک فشار کاهش هزینه است که در نهایت 10000 موقعیت در شرکت را کاهش می دهد، همانطور که زاکربرگ در ماه مارس اعلام کرد. دور دیگری از کاهش ها قرار است در ماه مه دنبال شود.

متا در حال حاضر حدود 13 درصد از نیروی کار خود یا حدود 11000 شغل را در ماه نوامبر کاهش داده است. همچنین توقف استخدام را تا سه ماهه اول تمدید کرد که با کاهش مشاغل و هزینه‌ها توسط سایر مشاغل سیلیکون ولی همراه بود. نظرات زاکربرگ حاکی از آن است که شرکت قصد دارد ناب‌تر شود و نسبت فن‌آوران و مهندسان به کارکنان تجاری و اداری را مجدداً متعادل کند.

یادداشت ارسالی به مدیران نشان می‌دهد که تیم‌ها دوباره سازماندهی می‌شوند و کارمندان مختلف باقی‌مانده برای کار تحت مدیران جدید منصوب خواهند شد.

در این سند آمده است که متا از همه کارمندان آمریکای شمالی که می توانند از خانه کار کنند، می خواهد که این کار را روز چهارشنبه انجام دهند تا زمانی برای پردازش اخبار داشته باشند.

یکی از سخنگویان شرکت از اظهار نظر خودداری کرد و به پست “سال بهره وری” زاکربرگ در ماه مارس اشاره کرد که گفت: “ما انتظار داریم در اواخر آوریل تغییر ساختار و اخراج در گروه های فناوری خود و سپس گروه های تجاری خود را در اواخر ماه مه اعلام کنیم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)