کره جنوبی و ایالات متحده بزرگترین مانورهای آتش زنده را راه اندازی کردند – RT World News

این رزمایش در هفتادمین سالگرد پیمان دفاعی متقابل دو کشور برگزار می شود

وزارت دفاع کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد، کره جنوبی و آمریکا بزرگترین رزمایش آتش زنده تاریخ خود را در هفتادمین سالگرد پیمان دفاعی متقابل دو کشور برگزار خواهند کرد.

این رزمایش که پنج بار بین 25 می تا 15 ژوئن برگزار می شود، بزرگترین رزمایش در نوع خود خواهد بود که شامل جت های جنگنده رادارگریز F-35A، هلیکوپترهای تهاجمی AH-64 آپاچی، تانک های K2، موشک انداز های چندگانه چونمو و سایر ایالت ها می شود. این وزارتخانه فاش کرد که سیستم های تسلیحات هنری.

این اولین تمرین آتش مستقیم مشترک بین دو کشور از سال 2017 است و در میدان آموزشی آتش سوزی Seungjin در پوچئون در شمال شرقی سئول برگزار خواهد شد.


چین آمریکا را به بی ثبات کردن شبه جزیره کره متهم می کند

این رزمایش‌ها هفتادمین سالگرد اتحاد بین سئول و واشنگتن را جشن می‌گیرند، که سه ماه پس از آتش‌بس پایان جنگ کره، زمانی که دو کشور معاهده دفاعی متقابل خود را در اکتبر 1953 امضا کردند، آغاز شد. از ارتش کره جنوبی

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در جریان سفر هفته گذشته خود به واشنگتن برنامه افزایش همکاری هسته ای با ایالات متحده را اعلام کرد. بر اساس اعلامیه واشنگتن، ایالات متحده به طور دوره ای زیردریایی ها و بمب افکن های مجهز به سلاح هسته ای را برای اولین بار پس از نزدیک به نیم قرن در این کشور آسیایی مستقر خواهد کرد. در حالی که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده تاکید کرد که هیچ سلاح هسته‌ای در زمین کره جنوبی مستقر نخواهد شد – و این توافق مانع از ادامه برنامه تسلیحات هسته‌ای خود توسط سئول می‌شود – چین واشنگتن را به بی‌ثباتی کردن منطقه به نفع خود متهم کرده است.

کره شمالی از آغاز سال 2022 بیش از 100 موشک را آزمایش کرده است و اخیراً اولین پهپاد زیر آب با قابلیت حمل اتمی و اولین ICBM سوخت جامد خود را به نمایش گذاشته است. پیونگ یانگ مانورهای مشترک بین کره جنوبی و آمریکا را “تحریک آمیز” می داند و تاکید می کند که برنامه های تسلیحاتی این کشور ماهیت دفاعی دارد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: