محافظه کاران بریتانیا در انتخابات محلی تلف شدند – اخبار RT World

حزب نخست وزیر ریشی سوناک بیش از 1000 کرسی شورا را در سراسر انگلیس از دست داد

حزب محافظه کار بریتانیا در انتخابات محلی روز جمعه بیش از 1000 کرسی شورا را از دست داد و حزب کارگر و لیبرال دموکرات ها غنایم را تقسیم کردند.

با گزارش 229 شورا از 230 شورا در بعدازظهر شنبه، حزب سوناک 2299 کرسی از بیش از 8000 کرسی را به دست آورد و 1058 کرسی را از دست داد. حزب کارگر 2674 کرسی، افزایش 536 کرسی، در حالی که لیبرال دموکرات ها 1626 کرسی را به دست آوردند، 405 کرسی را به دست آوردند. شوراهای مستقل 874 کرسی را به دست آوردند که 80 کرسی را از دست دادند، در حالی که سبزها 481 کرسی را به دست آوردند و حضور آنها در مقامات محلی دو برابر شد.

حزب محافظه کار کنترل بیش از 40 شورا از جمله مدوی در جنوب شرقی انگلستان را که از اواخر دهه 1990 اداره می کرد، از دست داد. کیر استارمر، رهبر حزب کارگر، موفقیت حزبش را در مدوی جشن گرفت و به هوادارانش گفت ما در مسیر کسب اکثریت حزب کارگر در انتخابات عمومی بعدی هستیم.


نخست وزیر انگلیس تحت بررسی اخلاقی

در بریتانیا، انتخابات محلی اغلب به عنوان همه پرسی در مورد حزب در قدرت تلقی می شود. محافظه‌کاران از سال 2010 در قدرت هستند، اگرچه آخرین سال حکومت محافظه‌کاران سال پرآشوبی بوده است. بوریس جانسون تابستان گذشته در بحبوحه رسوایی «پارتی گیت» با رسوایی از نخست‌وزیری استعفا داد، اما لیز تراس جایگزین او شد، کسی که در شش هفته ریاست‌جمهوری خود توانست ارزش پوند انگلیس را با بودجه‌ای که شامل میلیاردها پوند بود، کاهش دهد. از کاهش مالیات

سوناک، یک بانکدار سابق، توسط حزب به عنوان دست ثابتی که می تواند ثبات اقتصادی را احیا کند، تبلیغ می شد. با این حال، طبق آمار صندوق بین‌المللی پول، هزینه‌های غذا و انرژی تحت رهبری او همچنان افزایش یافته است و بریتانیا قرار است امسال بدترین اقتصاد بزرگ جهان را داشته باشد.

با این حال، انتخابات محلی نیز در مورد مسائل محلی مانند چاله ها، هزینه های پارکینگ و جمع آوری زباله تصمیم گیری می شود. محافظه کاران 1330 کرسی را در انتخابات محلی 2019 از دست دادند، پیش از آنکه کمتر از شش ماه بعد اکثریت قاطع را در انتخابات عمومی به دست آورند.

سوناک روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران نتایج را اعلام کرد “ناامید کننده” اما گفت که هست “نبودن هیچ زمینه بزرگی از حرکت به سمت حزب کارگر یا هیجان برای دستور کار آنها.”