کرملین انتظار پیشرفت در مذاکرات فردا و بایدن و پوتین را ندارد

کرملین انتظار

مقامات: جو بایدن بر نگرانی های ایالات متحده در مورد فعالیت های نظامی روسیه در مرز تأکید خواهد کرد (پرونده)

مسکو:

کرملین روز دوشنبه در آستانه مذاکرات بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش، گفت که مسکو انتظار پیشرفت‌هایی را ندارد، زیرا تنش‌ها بر سر اوکراین افزایش یافته است.

انتظار می‌رود که رهبران دو کشور روز سه‌شنبه عصر به وقت روسیه و پس از هفته‌ها اتهام واشنگتن مسکو برای حمله به اوکراین شوروی سابق، درباره طیف وسیعی از موضوعات از طریق پیوند ویدئویی امن گفتگو کنند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به نقل از خبرگزاری های روسی گفت: انتظار پیشرفت در مذاکرات دشوار است.

وی گفت: “بنابراین حداقل امیدواریم که رهبران بتوانند نگرانی های خود را به یکدیگر منتقل کنند.”

اگرچه روابط دوجانبه ما هنوز در وضعیت بسیار غم انگیزی به سر می برد، هنوز احیا وجود دارد، گفت و گو در برخی زمینه ها آغاز شده است.

واشنگتن و کی‌یف می‌گویند روسیه ده‌ها هزار نیروی نظامی را در نزدیکی مرزهای اوکراین جمع‌آوری کرده است و ممکن است ماه آینده حمله‌ای را آغاز کند.

پیش از گفتگوهای روز سه شنبه، کاخ سفید گفت بایدن بر نگرانی های واشنگتن در مورد فعالیت های نظامی روسیه در مرز تاکید خواهد کرد.

روسیه این اتهامات را رد کرده و گفته است که نگران آنچه که بسیج اوکراینی در مجموع نیمی از ارتش خود در نزدیکی دو منطقه در شرق کشور تحت کنترل جدایی طلبان طرفدار مسکو است، است.

کی‌یف و متحدان غربی‌اش مسکو را به ارسال سلاح و نیرو برای حمایت از شورشیان متهم می‌کنند که این منطقه را در سال 2014 بلافاصله پس از ضمیمه کردن کریمه از اوکراین توسط روسیه تصرف کردند.

این درگیری طولانی مدت جان بیش از 13000 نفر را گرفته است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)