سازمان دیده بان سلامت خواستار محدودیت در ضربات سخت به کودکان علیه کووید – RT World News است

سازمان دیده بان بهداشت فنلاند اعلام کرده است که کودکان بین 5 تا 11 سال تنها در صورتی باید تزریق کووید-19 را دریافت کنند که خطر ابتلا به عفونت شدید برای آنها یا افرادی در حلقه داخلی آنها وجود داشته باشد.

موسسه بهداشت و رفاه فنلاند (THL) هفته گذشته در بیانیه ای اعلام کرد تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد ایمنی واکسیناسیون برای این گروه سنی از جمله عوارض جانبی نادر در دسترس نباشد، واکسیناسیون برای همه کودکان بین 5 تا 11 سال توصیه نمی شود. قبل از اینکه کمپین عمومی واکسیناسیون برای کودکان خردسال راه اندازی شود، احکام دولتی مربوطه باید اصلاح شود.

ادامه مطلب


نوزادان پس از دریافت واکسن کووید-19 در بیمارستان بستری شدند

تا کنون، تنها کسانی که با خطر حاد عفونت شدید مواجه هستند و یاافراد دچار نقص ایمنی شدید» THL گفت که در دایره داخلی آنها باید ضربه ای بزنند. این سازمان افزود که یک کمپین واکسیناسیون برای کودکان می‌تواند در اوایل سال آینده آغاز شود، البته در صورتی که شواهد کافی برای ایمنی واکسن‌ها وجود داشته باشد.

دلیل اصلی اینکه THL اکنون واکسیناسیون را برای همه کودکان 5 تا 11 ساله توصیه نمی کند، میزان کم ابتلا به این بیماری است. عفونت در کودکان در این سن معمولاً خفیف است و علائم شدید آن در مقایسه با سایر بیماری‌هایی که با واکسیناسیون از آنها پیشگیری شده است بسیار نادر است. هانا نوهینک، پزشک ارشد THL گفت.

سازمان دیده بان سلامت معتقد است که واکسیناسیون کودکان “به طور قابل توجهی اپیدمی را کاهش نمی دهد” به شکل فعلی “اگر جامعه ای بخواهد با واکسیناسیون کودکان بر روند بیماری همه گیر تاثیر بگذارد و … مزایای آن اندک است، اطلاعات ایمنی حتی مهم تر است.” نوهینک توضیح داد.

در فنلاند، تنها حدود 5 درصد از کودکان بین 5 تا 11 سال تا پایان نوامبر 2021 مبتلا به کووید-19 تشخیص داده شدند. THL گفت که تنها 33 کودک از زمان شروع همه گیری در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته اند، و افزود که دوره های درمانی به طور متوسط ​​فقط یک یا دو روز طول کشید. تمام واکسیناسیون ها، از جمله واکسیناسیون علیه کووید-19، در مورد کودکان داوطلبانه است.