اختلال کووید تأثیر شدیدی بر مرگ و میر ناشی از مالاریا دارد – داده های WHO – RT World News

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که اختلال در همه‌گیری کووید باعث افزایش 14 میلیون نفری موارد مالاریا نسبت به سال گذشته و افزایش تلفات این بیماری در سال 2020 به 627000 نفر شده است که مبارزه برای از بین بردن آن را عقب انداخته است.

گزارش سالانه جهانی مالاریا آژانس بهداشت سازمان ملل متحد، که کنترل و حذف این بیماری را در سطح جهانی دنبال می‌کند، نشان داد که مبارزه با همه‌گیری کووید به ضرر پیشگیری، تشخیص و درمان مالاریا است، زیرا مقامات بهداشتی مجبور شدند توجه خود را به این بیماری معطوف کنند. ویروس کرونای جدید.

ادامه مطلب


فکر می کنید کووید بد بود؟  به احتمال زیاد همه‌گیری بعدی نزدیک است

طبق آمار WHO، در سال 2020 شاهد 241 میلیون مورد مالاریا در سراسر جهان بودیم که نسبت به سال قبل 14 میلیون نفر افزایش داشت. به طور مشابه، افزایش مرگ و میر ناشی از مالاریا به 627000 نفر در سال 2020 (افزایش 69000 نفر نسبت به سال 2019) با تأثیر این بیماری همه گیر مرتبط بود، به طوری که WHO گفت که حدود دو سوم از مرگ و میرهای اضافی به اختلال ناشی از کووید مرتبط است.

تعداد عفونت‌های سالانه جدید مالاریا در چند سال گذشته کاهش یافته بود، از 251 میلیون در سال 2010 به 229 میلیون در سال 2019. با این حال، آخرین گزارش نشان می‌دهد که چگونه این همه‌گیری تلاش‌های بین‌المللی برای ریشه‌کن کردن این بیماری را مختل کرده است.

“در سال 2020، کووید-19 به عنوان یک چالش اضافه و هولناک برای پاسخ مالاریا در سراسر جهان ظاهر شد.” دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل WHO گفت. وی افزود که بسیاری از کشورها مجبور به سازگاری شدند “راهی که آنها ارائه می دهند [mosquito] شبکه‌ها، تشخیص‌ها و داروها برای اطمینان از ایمنی کارکنان و جوامع خط مقدم سلامت.»

منطقه آفریقای سازمان جهانی بهداشت بیشترین ضربه را از وضعیت مالاریا متحمل شد، زیرا 95 درصد موارد و 96 درصد مرگ و میرها را به خود اختصاص داده است. تخمین زده می شود که 80 درصد از کل مرگ و میرهای مالاریا در این منطقه در کودکان زیر پنج سال رخ داده است.