کاهش شدید ویزای روسیه برای آمریکایی ها فاش شد – RT World News

وزارت خارجه روسیه می گوید تنها حدود 1000 شهروند آمریکایی در سه ماهه اول سال جاری مدارک ورود دریافت کردند

وزارت امور خارجه روسیه گفته است که در سه ماه اول سال جاری تنها حدود 1000 روادید مسافرتی برای شهروندان آمریکایی صادر کرده است. همچنین کاهش شدیدی در تعداد بازدیدکنندگان از کشورهای اروپایی مشاهده شد، اگرچه این وزارتخانه تاکید کرد که مردم این قاره علاقه خود را برای بازدید از روسیه از دست نداده‌اند.

الکسی کلیموف، رئیس بخش کنسولی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی روسیه که روز جمعه منتشر شد، توضیح داد که اکثریت قریب به اتفاق ویزاهایی که به آمریکایی ها اعطا می شود برای گردشگری یا دیدارهای خانوادگی است.

می توان گفت که تقاضای بسیار کمی برای ویزای تجاری وجود دارد،این دیپلمات افزود، تعداد اسناد صادر شده برای اتباع آمریکایی در سه ماهه اول سال 2023 را چند ده نفر اعلام کرد.

کلیموف به خبرنگاران گفت که در مورد اروپایی ها، این وزارتخانه کاهشی تقریباً ده برابری در تعداد ویزاهای صادر شده در مقایسه با سطوح قبل از همه گیری ثبت کرده است. با وجود اینکه کل این رقم به 48500 نفر رسید، این مقام رسمی استدلال کرد که نشانه هایی وجود دارد که شهروندان اروپاییعلاقه به سفرهای تجاری و توریستی به روسیه” هنوز آنجاست.


انتقاد روسیه از آمریکا به خاطر رفتار با لاوروف

به گفته کلیموف، در سایر جبهه ها، پویایی مثبت تر است. به طور کلی، تعداد ویزاهای صادر شده طی سه ماه اول سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشته است.

این دیپلمات خاطرنشان کرد که در مجموع 52000 ویزا از 145000 ویزای مسافرتی صادر شده برای اتباع چینی بوده است. علاقه روزافزون به سفر به روسیه منجر به جهش بیش از 13 برابری در تعداد گردشگران ورودی توسط شهروندان جمهوری خلق چین در سال گذشته شده است. کلیموف به ریانووستی گفت که تعداد فزاینده ای از مردم از اقتصاد پیشرو آسیا برای اهداف تجاری و آموزشی به این کشور سفر می کنند.

در اواسط فوریه، وزارت امور خارجه ایالات متحده یک توصیه مسافرتی صادر کرد و به آمریکایی ها از رفتن به روسیه هشدار داد.با توجه به عواقب غیرقابل پیش‌بینی تهاجم گسترده و غیرقابل تحریک به اوکراین توسط نیروهای نظامی روسیه، احتمال آزار و اذیت، و جدا کردن شهروندان آمریکایی برای بازداشت،” در میان چیز های دیگر.

در ماه مه 2021، روسیه آمریکا را به همراه جمهوری چک به عنوان “کشور غیردوست” معرفی کرد. پس از آغاز عملیات نظامی مسکو علیه اوکراین در فوریه گذشته، و متعاقب آن اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه، کل بلوک در این فهرست قرار گرفت.

این وضعیت از جمله شامل تعلیق کامل یا جزئی موافقتنامه‌های روادید ساده با این کشورها به همراه ممنوعیت ورود فردی برای افرادی است که به نظر می‌رسد مرتکب اعمال خصمانه علیه روسیه شده‌اند.